חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עמותת אור ירוק: באיזה חודש הכי מסוכן בירושלים?

שנת 2021 מסתמנת כשנה קטלנית ביותר בכבישים, שלושת החודשים האחרונים היו קטלניים ביותר והמגמה המפחידה נמשכת גם בחודש יולי. חודש אפריל 2020 היה החודש הקטלני ביותר בשלושת השנים האחרונות (2018-יוני 2021) ובו נהרגו 46 בני אדם בתאונות דרכים. חודש יוני 2021 היה ה'יוני' הקטלני ביותר בשלוש השנים האחרונות כאשר במהלכו נהרגו 36 בני אדם בתאונות דרכים.

בירושלים נמצא כי החודש המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא יולי, במהלכו נפגעו בעיר 717 בני אדם בין השנים 2016-2020, הבא אחריו במסוכנות הוא יוני במהלכו נפגעו 706 בני אדם בחמש השנים האחרונות. בסך הכל בירושלים נפגעו בחמש השנים האחרונות 7,417 בני אדם בתאונות דרכים (בכל חודשי השנה יחד).

העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, בנסיעות ארוכות בכבישים פחות מוכרים, הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, החום הכבד מגביר את העייפות בקרב הנהגים וקשה יותר להתרכז, רבים בוחרים לרכוב על אופניים או אופנועים. בחינת חמשת החודשים עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים במהלך השנה חושף כי ארבעה מתוך שישה חודשים עם מספר הנפגעים הגבוה הם חודשי הקיץ.

על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס בבחינה של חמש השנים האחרונות  (2016-2020), עולה כי בחודשי הקיץ והחופש הגדול (מאי-אוגוסט) ישנה היפגעות גובהה יותר בתאונות דרכים מאשר בחודשי החורף.

החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות הוא חודש יולי שבמהלכו נפגעו בתקופה זאת 10,464 בני אדם. החודש הבא במספר הנפגעים הוא אוגוסט שבמהלכו נפגעו 10,400 בני אדם, לאחריו מאי שבמהלכו נפגעו 10,267 בני אדם בתאונות. החודש בו המסוכנות הנמוכה ביותר על פי הניתוח של אור ירוק הוא חודש ספטמבר כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 8,616 בני אדם.

בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר הוא בחודש יולי – 717 נפגעו בתאונות דרכים.

לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לכל עיר המאפיינים הייחודיים לה, בחינה של נתוני ההיפגעות בכל עיר וישוב יכולה לסייע לרשויות להבין מה הם החודשים האדומים שבהם נפגעים רבים יותר ועל ידי כך לאפשר פעילות מדויקת ונכונה לצמצום מספר הנפגעים.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף הרשויות המקומיות חייבים לרכז מאמץ להגברת הבטיחות בקרב האוכלוסיות שבסיכון להיפגע בתאונות דרכים – ילדים, אזרחים וותיקים, רוכבי אופניים רגילים וחשמליים ורוכבי האופנועים והקטנועים.

שילוב כוחות ופעילות מאומצת של הגורמים האחראיים לבטיחות התושבים יכולים למנוע תאונות ונפגעים. ראשי הערים והרשויות חייבים להקצות יותר משאבים לאיתור נקודות התורפה בישובים ולטיפול מהיר ויעיל כדי להציל חיי אדם".

צילום: עמותת אור ירוק

תקפו נערה שהלכה ברחוב עם דגל ישראל ונעצרו | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן