חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אשמורת למען המורים עם עידן רייכל

הפרויקט של עידן רייכל הגיע לאמפי באר שבע ונתן למורים הזדמנות ליהנות ולחגוג סיומה של שנת לימודים נוספת. רייכל לא איכזב והעמיד את כולם על הרגליים. לפני המופע: מזכ"לית הסתדרות המורים במספר הצהרות לוחמניות

שנת לימודים נוספת הגיעה לסיומה לפני עשרה ימים, ומורי הסתדרות המורים זכו לצ'ופר מרשים: מופע של עידן רייכל ולהקתו, בערב מדברי נעים ויבש באמפי באר שבע, הנמצא בפאתי העיר.

"הייתה שנה קשה ואינטנסיבית, וזה לא נהיה פשוט עם הזמן" סיכמה את השנה נועה, מחנכת כיתה ו' בבית ספר יסודי שהגיעה למופע עם בתה.

"היו הרבה פרויקטים, כמו בני ובנות מצווה, הכנה נפשית לקראת המעבר לחטיבת הביניים, הרבה ישיבות והרבה הרבה עבודה מעבר לשעות העבודה.

עכשיו צריך ליהנות ולאגור כוחות לשנה הבאה – החופש עובר מהר, מניסיון של עשרים שנים במערכת".

לגבי המופע הוסיפה נועה ש "אני מאוד אוהבת את עידן רייכל, השירים שלו הפכו כבר לנכסי צאן ברזל ואני מאמינה שהוא ימשיך ליצור עוד כאלה"
למול השקיעה מעל העיר, עלו ממזרח במדרגות כאלפיים מורים ומורות יחד עם בני זוג ומשפחה שהתלוו אליהם.

את פניהם קיבלה תערוכה של הצלם זיו קורן, שהציגה תמונות של חיילי צה"ל מאימונים ומשדה הקרב, ולצד אלה גם צילומים מחייו האישיים של עידן רייכל יחד עם משפחתו.

בנוסף הועמדו במקום דוכנים עם אוכל מגוון, בחלקם של השף יובל בן נריה שהגיש בעיקר מנות של אוכל בסגנון הודי ותאילנדי.

עד למופע של רייכל ולהקתו עלתה למופע חימום הזמרת תמרדה. בין היתר עם שירים מהאלבום החדש שלה שיראה אור בקרוב.

טרם המופע, ולאחר שמרבית הקהל התיישב במקומות עלתה לדבר מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד.

בן דוד התייחסה לדרישות ההסתדרות מול משרדי החינוך והאוצר להסדיר את תנאי חופשת המחלה הקיימים כיום ואת תנאי הפנסיה, ואיימה בהשבתת מוסדות החינוך הנמצאים תחת הסתדרות המורים, במידה והמשא ומתן לא יצלח, ובהפגנה "שכמותה לא הייתה".

בן דוד גם התייחסה, בעקבות פרשת הגננת המתעללת, למצב שבו כהגדרתה "כל אחת שיש לה דופק פותחת גן" והוסיפה שהסתדרות המורים פועלת לכך שכלל הגננות בישראל, כולל בפעוטונים לגילאי 0-3, יהיו בעלי תעודה ממכללה להוראה ותחת פיקוח של משרד החינוך.

מיד לאחריה עלה רייכל מלווה בשלושה עשר זמרי ליווי ונגנים, שביצעו את מרבית הלהיטים הידועים והמוכרים המזוהים עמו, חלקם בביצועים מחודשים.

חלק נכבד מהשירים היו באמהרית או שכללו לצד העברית גם טקסטים באמהרית. לקראת סיום המופע הזמין רייכל את הקהל להגיע לקרבת הבמה וזה נענה לקריאתו בשמחה רבה, גדש את הרחבה והשיב בריקודים והצטרפות לשירה.

רייכל נכנס לתודעת הציבור הרחב בישראל אי שם בתחילת 2003 כאשר השיר "בואי" חרך את תחנות הרדיו והושמע פעמים כה רבות, שגרם לדידי הררי וצוות תכנית הרדיו הפופולארית "דידי לוקאלי" להוציא גרסה פארודית של השיר.

אמש, לקראת סיום המופע, ביצעו רייכל ולהקתו שיר אחר ש "חורש" בימים אלו את תחנות הרדיו והמצעדים – הלא הוא "שבט אחים ואחיות" שהולחן על ידי רייכל עצמו.

השיר עצמו גם כן זכה למספר פארודיות משעשעות ולצד אלה גם לביקורת על כך שהוא מייצר מצג שווא של מדינה מאוחדת ומלוכדת, כאשר פני הדברים רחוקים מלהיות כך וחיינו רוויי פלגנות ושנאה פנימיים מסוגים שונים.

המופע דווקא סיפק רושם שהלם את השיר, כאשר היה נדמה בעיקר עם התעוררות הקהל לקראת הסיום שלמרות השוני ממנו הורכב – נשים בכיסוי ראש לצד כאלה עם גופיות, מבוגרים לצד בני נוער, מזרחים לצד אשכנזים ועוד – כולם וכולן שמחו, רקדו ונהנו אלה לצד אלה. כנראה שישנם דברים שרק מוזיקה יכולה לעשות.

צילומים: אסף ריפקין – ירושלמים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן