חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז הרב שרקי יוצא לדרך ומזמין את כולם להצטרף

קמפיין גיוס המונים להקמת מרכז הרב שרקי ע"ש שלום יוחאי יוצא לדרך.

הרב האהוב יוצא לדרך להקמת מרכז אקדמי ורוחני ראשון מסוגו שישמש גם כבית העמותה "ברית עולם" וייקרא על שם בנו המנוח של הרב, שנרצח בפיגוע בירושלים.

המטרה היא לגייס 2 מיליון שקלים, כאשר על מיליון ש"ח שייאספו, ישקיעו תורמים סכום זהה. "אנו כתלמידיו מרגישים כי מוטלת עלינו האחריות למסד מרכז אחד, שיהפוך ללב של כלל מפעלותיו ומשנתו של הרב", אמרו השבוע.

עמותת הרב אורי שרקי, באמצעות תלמידיו, יוצאת בקמפיין מימון המונים במטרה להקים את "מרכז הרב שרקי ע"ש שלום יוחאי", שירכז את פעילותו הענפה.

העמותה גייסה תורמים פרטיים שהתחייבו שעל מיליון שקלים שייאספו, הם ישקיעו סכום זהה. קמפיין מימון ההמונים יתקיים השבוע, בין הימים שלישי- חמישי.

הרעיון, כך מוסרים בעמותה, הוא לבנות בית מדרש אקדמי ללימודי אמונת ישראל, מכון למנהיגות יהודית, להרחיב את מערך מדיה ולהציע תכניות להכשרת אנשי חינוך והוראה. בתכנון להקים מרכז קונגרסים, אירועים ולקיים שיעורים פתוחים לציבור.

לשם כך, יוקמו מסגרות ייחודיות, ישיבה אקדמאית המשלבת את העולם הרוחני והאינטלקטואלי ויציע לימודים תורניים-אקדמיים בנושאים יהודיים אוניברסליים.

"מדינת ישראל והעם היהודי בכלל זקוקים לתורה גדולה", הסביר הרב שרקי את הטעם שבהקמת המרכז החדש, "חסר לנו שיח ציבורי ברמה גבוהה שיכול להתמודד בצורה קבועה, מעמיקה, עם השאלות הגדולות המנסרות בחלל העולם, בסגנון שיכול להישמע באליטות האינטלקטואליות והאומנותיות.

לכן, הוא מוסיף, " יש צורך להנגיש את היהדות ברמה גבוהה לכלל הציבור".

הרב שרקי, כממשיך משנתו של הרב קוק, כתב ספרים רבים ומוסר שיעורים בעברית ובצרפתית, כולל במדיה הדיגיטלית.

הרב בוגר הישיבות "נתיב מאיר" ו"מרכז הרב" ומשמש עשרות שנים כר"מ במכון מאיר ולימד במקומות רבים, בהם הטכניון בחיפה.

למי שלא מכיר, נספר שהרב מוערך מאוד בציונות הדתית ומהווה כ"מגדלור" בחברה הישראלית בזכות היותו מקור להשראה אינטלקטואלית בעל פרשנות וחידודים מרחיבי אופקים בפילוסופיה, מדע, תורה ועוד.

המרכז ישמש גם כמשכן הקבע לעמותת "ברית עולם" שייסד הרב וגם ל"בית יוחאי", שנחנך אשתקד בירושלים על שם בנו, שלום יוחאי ז"ל (25), שנרצח בפיגוע דריסה לאומני בירושלים לפני ארבע שנים.

המנוח הדריך בישיבה התיכונית "בני צבי", בוגר והדריך בתלמוד תורה "מורשה" בירושלים ובוגר ישיבת ההסדר "ירוחם".

שירת כלוחם בספינות הדבורים של חיל הים ואחיו של כתב החדשות, יאיר שרקי.

לתרומות לחצו כאן

הרב שרקי – צילום מתוך דף הפייסבוק של כבוד הרב

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן