חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביתת נהגי האוטובוס: בית הדין לעבודה בירושלים קבע כי היום לא תתקיים שביתה | כל הפרטים

ניצלו בנס, דלת האוטובוס לאחר הפיגוע הערב

בית הדין בירושלים קבע: ועד נהגי התחבורה של כוח לעובדים יוכל להשבית את תנועת האוטובוסים בין מעלה אדומים וירושלים בימים ב' ו-ה'.

בית הדין לעבודה בירושלים אישר היום לאיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, להשבית מחר,יום שני את הקווים בין מעלה אדומים וירושלים -המופעלים ע"י אגד תעבורה- בין השעות 19:30 ל- 23:00. בנוסף, יוכל האיגוד להשבית את תנועת האוטובוסים הנ"ל ביום חמישי הקרוב, 19/8, בין השעות 13:00 ל- 15:30.

באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, מוחים על ריבוי מחקרי יידוי האבנים בחודש האחרון בסמוך למנהרת נעמי שמר, בין מעלה אדומים וירושלים. באיגוד מציינים כ-50 (!) מקרי ידוי אבנים מצד פלשתינים רק בחודש האחרון ששיאם ביום חמישי האחרון בו נפגעה נוסעת מפגיעת האבן.

לדברי תמר אוחנה ראש משותף לענף התחבורה בכוח לעובדים: "הנהגים מאסו באמפתיה והבטחות שווא מצד הרשויות. מיקום הזריקות ידוע וכל שנדרש הוא נקיטת יד קשה נגד הזורקים. בית הדין הכיר היום בכך שאין מנוס מהפסקת הקווים בכדי לעורר את המשטרה לפעול. נמשיך לפעול למען בטיחות הנהגים והנוסעים ולמען ההכרה הכל כך מתבקשת בנהגים כעובדי ציבור".

מאגד נמסר: "השביתה המתוכננת של העובדים במעלה אדומים נדחתה מהיום וצומצמה. נציגות העובדים התכוונה להשבית את הקווים למעלה אדומים היום ומחר מ-19:30, עד לבוקר המחרת.

הסיבה להשבתה היא חוסר הביטחון לנהגים ולנוסעים בגלל ריבוי אירועי זריקת האבנים. העמדה שלנו היא שהנוסעים אינם אשמים בזריקת האבנים ושאת הטענות יש להפנות למשטרת ישראל, לעיריית ירושלים ולמשרד התחבורה, ולכן ביקשנו מבית הדין לעבודה צו מניעה על השביתה.

הדיון הסתיים לפני זמן קצר ואלו ההחלטות של בית המשפט:
1. היום, 15.8.2021, לא תהיה שביתה.
2. השביתה שתוכננה למחר, שני – 16.8.2021, תתקצר ותימשך מ-19:30 עד 23:00. לאחר מכן יימשך השירות, גם בקווי הלילה.
3. ביום חמישי, 19.8.2021, העובדים ישבתו בצהריים, בין השעות 13:30 ל-15:30".

ניצלו בנס, דלת האוטובוס לאחר הפיגוע הערב
אחד האוטובוסים לאחר מתקפת אבנים. צילום: כח לעובדים

טרור ההצתות נמשך: שריפת ענק בסמוך לירושלים; האש נעה לכיוון קרית יערים | כתבה מתעדכנת

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן