חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה טיפים לבעלי עסקים: איך מנהלים עסק ירוק | כל הפרטים

מחשב נייד, פלאפון

בשנים באחרונות עולה המודעות לאיכות הסביבה וזאת בשל הידע הרב שהצטבר על התחום לאורך השנים וכן בזכות הטכנולוגיה והבנה הנוגעת לממדי הנזק לסביבה שיכולים להיווצר כתוצאה מאורח חיים המודרני שאנו חיים.

לא מעט אנשים חיים את חייהם בצורה ירוקה וידידותית יותר לסביבה. יחד עם זאת, לא מעט עסקים מעוניינים להפוך את ההתנהלות שלהם לירוקה יותר וזאת בכדי שלא לזהם את הסביבה. אם אתם תוהים כיצד להפוך את העסק שלכם לירוק, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

לעבור לאמצעים דיגיטליים: אם עוד לא עברתם לאמצעים דיגיטליים שלא מצריכים שימוש בנייר או בציוד משרדי, זה הזמן לעשות זאת. במקום להפיק חשבוניות על דפי נייר, ניתן להפיק חשבונית דיגיטלית באמצעות שירות חשבונית ירוקה. מדובר על שירות נוח ופשוט שגם יכול לסייע לכם בניהול העסק שלכם בצורה טובה יותר, אך מעבר לכך, שומר על הסביבה.

באופן כללי, כדאי שתדעו כי כיום ניתן לעשות שימוש בטפסים מקוונים במגוון תחומים שונים בעסק לרבות בכל הנוגע לניהול רכש או ניהול מלאי, מערכת הדיוור ועוד. את כל אלה ונוספים ניתן כיום לנהל באמצעים ממוחשבים וכך לייתר את הצורך בהדפסת מסמכים. מדובר על צעד שבהחלט יכול לסייע לעסק שלכם להיות עסק ירוק יותר.

הגיע הזמן להיפטר מהחד פעמי: כמעט בכל עסק ניתן למצוא את הכלים החד פעמיים: כוסות לקפה ושתייה קלה, צלחות לכיבוד בישיבות, קופסות פלסטיק חד פעמיות לצורך אחסון אוכל ועוד. חשוב מאוד לדעת ששימוש בכלים חד פעמיים זה אחד הדברים שמזהמים את איכות הסביבה ופוגעים בה.

לכן, הגיע הזמן שתקפידו על ציוד רב פעמי למשרד של העסק שלכם שיחליף את הציוד החד פעמי. ציוד רב פעמי מונע זריקה של פלסטיק שמזהם את הסביבה. כך גם תוכלו לחסוך בהוצאות העסק שלכם על רכישת כלים חד פעמיים בכל פעם מחדש. אפשרות נוספת העומדת על הפרק היא לבחור בכלים חד פעמיים מתכלים.

תשקיעו במחזור: כדאי מאוד שתשקיעו במחזור בעסק. תוכלו להכניס פחי מחזור הרלוונטים לפלסטיק, נייר או זכוכית ולהעמיד אותם לרשות העובדים. כמובן שחשוב להדגיש לעובדים מדוע חשוב למחזר וכן, להסביר איזה מוצרים כדאי לזרוק לאיזה פח. מדובר על תהליך שבהחלט יכול לשמור על הסביבה ולסייע לעסק שלכם להיות עסק ירוק. הוא לא דורש זמן או מאמץ מיוחדים והוא בהחלט שווה את זה.

הסברה לעובדים: אם העובדים בעסק שלכם לא מספיק מבינים את הצורך במחזור, כדאי מאוד שתביאו הרצאה על חשיבות המחזור שתהיה רלוונטית לכל עובדי העסק אפילו על חשבון זמן העבודה. אין ספק שהרצאה עניינית ואיכותית שמועברת על ידי אדם שיודע כיצד להסביר את התחום ואף פעיל בתחום, תעורר בקרב העובדים שלכם מודעות ותסב את תשומת ליבם לחשיבות המחזור בעסק.

בנייה ירוקה: אם בדיוק החלטתם להעביר את העסק שלכם למבנה אחר, הקפידו לבחור מבנה שנבנה בבנייה ירוקה. בנייה מעין זאת דורשת השקעה מינימלית בתאורה עבור המבנה, במיזוג אוויר בחורף ובשימוש בחשמל באופן כללי בתוך המבנה. מדובר על צעד חשוב מאוד שללא ספק יעניק לעסק שלכם את החותמת הרשמית של עסק ירוק, שאכפת לו מאיכות הסביבה ומהעולם כולו.

מחשב נייד, פלאפון
צילום: freepik

משטרת ישראל מבקשת מהציבור סיוע באיתור נעדרת קטינה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן