חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר הבינוי והשיכון ובכירי משרדו תקחו חלק במבצע שיפוצים של דירות דיור ציבורי

אלקין באחת הדירות

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן והנהלת המשרד לקחו חלק במבצע שיפוצים של דירות דיור ציבורי לקראת אכלוסן לפני החגים; בימים אלה, משרד הבינוי והשיכון מקדם באמצעות עמידר החדשה ועמיגור, מבצע שיפוצים נרחב בדירות דיור ציבורי במטרה לאכלסן בתקופה הקרובה.

בעקבות פניית שר הבינוי והשיכון אלקין לשר האוצר, הוסכם על העברת תקציב מיידי של כ-20 מיליון ₪ עבור מבצע שיפוץ ואכלוס דירות הדיור הציבורי לקראת החגים.

השר הגיע לתת יד בסיום השיפוצים ולקבוע מזוזה בדירה שבניהול חברת עמידר החדשה, בשכונת נווה יעקב בירושלים. שכונה אליה קשור השר אלקין בקשר מיוחד, מאחר ובה התגוררו כל השנים הוריו, שעלו ארצה בעקבותיו בתחילת שנות ה- 90. הדירה מיועדת לאכלוס בימים הקרובים.

במקביל, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן והנהלת משרד הבינוי והשיכון הצטרפו למבצע השיפוצים בדירות שבניהול חברת עמיגור בעיר שדרות, במהלכם ניקו את המרחבים הציבוריים, ניכשו עשבים, צבעו קירות ועוד.

זאת במסר לכלל עובדי המשרד, לחברות המנהלות את הדיור הציבורי ולכלל הציבור כי השר והנהלת המשרד רואים בהרחבת מלאי דירות הדיור הציבורי ואכלוס מהיר של משפחות הממתינות שנים לדירה, נושא הנמצא גבוה בסדר עדיפויות של המשרד.

בהתאם לכך, משרד הבינוי והשיכון הגיע לסיכום חסר תקדים עם משרד האוצר בתקציב הקרוב, על הוספת כ- 5,000 יחידות דיור חדשות למלאי הדיור הציבורי.

זאת לצד יציאה למבצע השיפוצים הרחב לקראת החגים, אשר לצורך מימושו הגיע המשרד סיכם עם האוצר על הקדמת תקציב של כ-20 מיליון ₪ באופן מיידי עבור פרויקט שיפוצים גדול שהתחיל לפני כשבועיים וחצי במטרה לאכלס כ-300 משפחות הממתינות לדיור הציבורי, בכדי לנצל את כל הדירות הקיימות בדיור ציבורי שלא אוכלסו תקופה ארוכה, עקב צורך בביצוע עבודת נרחבות בהן.

אלקין ובכירי משרדו בשיפוץ דירות בדיור הציבורי
צילום: דוד פרץ

העברה תקציבית זאת הינה במשך לסיכום התקציבי, לפיו בשנתיים הקרובות המשרד יקבל כ-366 מיליון ₪ עבור שיפוץ ותחזוקת הדיור הציבורי.

מבצע השיפוצים מתבצע בדירות שלא אוכלסו מזה תקופה מאחר שלא היה תקציב לשפצן, זאת לאחר שלוש שנים בהם התנהל המשרד עם תקציב המשכי לפיו היה ניתן לשפץ רק שיפוצים מסכני חיים.

מטרת פרויקט השיפוץ לאפשר את אכלוסן של דירות אלו במהירות האפשרית ולאכלסן לקראת חגי תשרי או בסמוך להם. עבודות השיפוץ כבר החלו בשטח ומבוצעות באמצעות החברות המשכנות של המשרד: עמידר החדשה, עמיגור, חלמיש, שקמונה, ושו"פ.

במסגרת השיפוץ לאכלוס חוזר, מבצעת הכנת דירה לקליטת דיירים חדשים לאחר עזיבת הדיירים הקודמים, נבדקות מערכות החשמל, האינסטלציה, ארונות המטבח והאלומיניום וככל הנדרש הן מתוקנות או מוחלפות, הדירה נצבעת ועוברת ניקוי יסודי.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין אמר כי: "קורת גג היא צורך בסיסי לכל אדם, וכאשר נכנסתי למשרד הבינוי והשיכון הצבתי כיעד את הקידום בכל ערוץ אפשרי של יכולת אזרחי ישראל להגיע לדיור בתחושת ביטחון וכבוד. אני מודה לכל המשתתפים במבצע השיפוץ הזה שיאפשר לעוד משפחות הממתינות לדירה להיכנס לדירות ראויות בתקופה הקרובה."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן הוסיף: "זוהי מחויבות לאומית ומוסרית לדאוג לאוכלוסיות המוחלשות בקרבנו. משרד הבינוי והשיכון פועל לכך במהלך כל השנה והיום גם בהתנדבות בשטח עצמו על מנת להביא לאכלוס מוקדם ככל האפשר של הדירות ע"י ממתינים לפני החגים."

יו"ר חברת עמידר, יאיר זילברשטיין אמר גם הוא כי: "בפתחה של שנה חדשה, בהובלת שר השיכון, זאב אלקין ומשרד הבינוי והשיכון אנו מוציאים אל הפועל פרויקט נרחב לאכלוס מאות משפחות הזכאיות לדיור ציבורי בדירת קבע. בהזדמנות זאת, אאחל למשפחות התחלה מוצלחת במשכנם החדש ושנה טובה ובריאה״.

לדברי מ״מ מנכ"ל עמיגור, ארז שני: ״נעשה מאמץ עליון בסיוע משרד השיכון והבינוי להאיץ את פעילות האכלוס ולגרום לכמה שיותר משפחות להכנס לדירתם החדשה לפני החג . אנו מתרגשים לראות את ההתגייסות של משרד הבינוי והשיכון ועובדיו לנושא קידום האכלוס ושיפור המראה החיצוני של מבני הדיור הציבורי . זוהי ראשית חדשה לקראת השנה הבאה ואנו מקווים להמשך תנופת העשייה בנושא.״

אלקין באחת הדירות
צילום: דוד פרץ

שלושה חשודים נעצרו הלילה בחשד לגניבת חלקי רכבים | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן