חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים חוגגת את ׳עיד אל סוכות' עם ארוחות ירושלמיות משוחחות | כל הפרטים

ירושלים חוגגת את ׳עיד אל סוכות': עם ארוחות ירושלמיות משוחחות; ימים ד'-ה' (22-23/9), ט״ז-י"ז תשרי, תשפ"ב.

WalkEa JLM ומיזם ״נשים וסיפורים״ מיסודה של עיריית ירושלים, יקיימו סדרת אירועי פופ אפ קולינריים של "ארוחות משוחחות" פתוחות בסוכה או בגינה.

במסגרת המיזם, יתקיימו ארוחות פתוחות לתושבי העיר ולבאים בשעריה בסוכותיהן או בגינתם של כעשרה מארחות ומארחים שונים, מהמגוון האנושי המרכיב את ירושלים, ביניהם חברות קהילת האירוח הביתי – נשים וסיפורים בירושלים.

הארוחות יתקיימו בחול המועד סוכות, בימים ד'-ה' 22-23/9, ויכללו תפריטים מיוחדים וייחודיים המבוססים על מאכלי החג הנהוגים אצל המארח/ת או כאלו האופייניים לעונה ויהיו פתוחות לרישום.

עיד אל סוכות מבקש לאפשר שיח סביב המהות והתרבות של קולינריה ואירוח בסוכה, דווקא בעונה הזו. עם סיומה של עונת הקיץ, בה חיינו על הגג. רגע לפני שמסתגרים בבית בעונת החורף, הסתיו מאפשר לנו עוד טעימה מהבחוץ-בפנים, עם הישיבה בסוכה או באזור מסוכך.

״כמי שגדלה בבית טריפוליטאי עם סבתות מאד מסורתיות, עיד אל סוכה (- חג הסוכות בדיאלקט הטריפוליטאי) היה חג בעל חשיבות רבה. זה היה החג שבו הקפידו להתארח זה בסוכתו של זה, אכלו מאכלים שהותקנו ממש לכבוד החג כמו נוקידס אל סכה, וקינחו בפירות של סוף הקיץ בין השאר תמרים ותאנים״ – מספרת לילך רובין, עו״ד ויזמית חברתית ומי שהקימה את Walkeat Jlm.

״יש בחג הזה משהו מלכד שבו אין עשיר או עני אלא כולם כאחד", ממשיכה רובין, "יוצאים מהבית ואוכלים ביחד בסוכה, ועם מגפת הקורונה שהתרחשה עלינו, נשמע לי כמו זמן מתאים, לחדש תרבות ומסורות אירוח הקשורות לחג״.

באירוע משתתפות ומשתתפים ארוחות של שפים ירושלמים המארחים בביתם, לצד בשלניות ביתיות במגוון ומנעד רחב של תפריטים המאפשרים לקהל מגוון להצטרף לארוחה ביניהם: השף אייל אסולין ממוסררה, טל זבדי ורם מלכה בנחלאות, השפית ליאת דה כהן מקריית יובל, ובשלניות של אוכל מסורתי כמו דליה חרפוף המציעה אירוח נוסח יהדות כורדיסטאן, כנרת בוטיל שתציע ארוחה תימנית, ושנינה טאוסון שתארח במרפסת בגילה ארוחת חג מהמטבח הסורי.

האירוע יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ועל כן יש צורך ברישום מראש.

מחדל הפקקים בירושלים: לפי סקר מיוחד של אור ירוק 80% מתושבי העיר עומדים בפקק מדי יום

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן