חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונסטרוקציה מסכנת חיים פורקה הערב בירושלים למען ביטחון ובטיחות התושבים ועל פי כל הנהלים

הקונסטרוקציה שסיכנה את ציבור העוברים והשבים

הערב בוצעה עבודה להסרת קונסטרוקציה מסוכנת, שהורכבה בגובה של 12 מטר ברחוב זוננפלד, כך שהיא חוסמת חלק מנתיב הנסיעה ברחוב וגורמת גם הפרעה קשה לתנועה.

הקונסטרוקציה ומרפסת הסוכה הענקית שמעליה נבנו ללא היתר ותוך גרימת סכנה ממשית ובטיחותית למשתמשי המרפסת, להולכי רגל, לעסקים סמוכים, לסניף קופת החולים שבקרבת מקום, לילדים בשכונה, למכוניות נוסעות בסמוך ולכל עובר אורח במקום.

למניעת הישנות אסונות נוספים כמו שקרו השנה בהר מירון ובגבעת זאב, בהם לצערנו קיפחו את חייהם 47 בני אדם, פעלה עיריית ירושלים, בסיוע משטרת ישראל, להסרת הסכנה.

פירוק הקונסטרוקציה בוצע לאחר מיצוי הדיאלוג עם הבונים, ודחיה חוזרת ונשנית של הפעולה, מתוך אמונה שהבונים יעמדו בהתחייבותם ויפרקו את הנדרש, בעצמם.

עיתוי הפירוק נקבע לשעות בהן יש מינימום אנשים ברחוב, כדי למנוע את סיכונם.

כאמור, מזה מספר ימים מתקיים דיאלוג עם בוני הקונסטרוקציה ואף הוצעה להם חלופה להקמת סוכה על הקרקע בסמוך מאוד, כדי לאפשר באופן מלא, ובדומה למקומות אחרים בעיר, סוכת קרקע בטוחה. הצעה זו התקבלה ע"י המארגנים, לצד התחייבותם לפרק באופן עצמי את הקונסטרוקציה תוך 5 ימים. התחייבות זו לא בוצעה.

הדבר אילץ את העירייה והמשטרה לבצע בעצמן את הפירוק, לשם הסרת הסכנה.

בתהליך הביצוע הופעלה כנגד כוחות העירייה והמשטרה אלימות קשה מצד גורמים קיצוניים. למרות זאת, ומלפנים משורת הדין, הסכימו העירייה והמשטרה לאפשר פרק זמן נוסף ומתן הזדמנות שנייה לפירוק עצמי, עד ליום 15/9. גם התחייבות זו מצד הבונים לא בוצעה.

הבונים החליטו לפנות לבית המשפט המחוזי ולבקש צו עיכוב לביצוע ההריסה. בית המשפט המחוזי קבע בשתי החלטות שונות כי אין עילה למתן עיכוב ביצוע וכי ניתן לבצע את ההריסה זה מכבר.

לאור כל האמור ולמען הסרת הסכנה מהציבור אשר עובר במקום וגם מהציבור אשר אמור היה להשתמש בקונסטרוקציה, פועלות עיריית ירושלים ומשטרת ישראל להסרת הסכנה בהקדם האפשרי.

הקונסטרוקציה שסיכנה את ציבור העוברים והשבים
צילום: דוברות עיריית ירושלים

דוברות זק״א: צעיר כבן 20 נהרג הלילה בתאונה קטלנית בכביש 1 סמוך לירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן