חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עובדות הצהרונים בירושלים יפגינו מחר במחאה על תנאי העסקתן | כל הפרטים

הפגנת עובדות הצהרונים

"מפוטרות בכל קיץ, נאלצות לחיות מקצבת זקנה – כך רואים בירושלים את העבודה עם ילדי הגנים. פלא שתחלופת העובדות גבוהה?", כך אומרים היום בועד עובדות הצהרונים בירושלים.

לאור זאת ועד עובדות הצהרונים בירושלים המאוגד בכוח לעובדים יקיים מחר בשעה 10:30 הפגנה מול עיריית ירושלים. 900 הגננות והסייעות המטפלות בכ-10,000 ילדים בגילאי 3-6, במסגרת תכנית ניצנים, מוחות על תנאי העסקתן ועל סירוב עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים להתקדם במו"מ לכינון הסכם קיבוצי.

"הסכמנו לדחות בשנה את שיחות המו"מ בשל משבר הקורונה, והנה מסתבר שאין בכוונת העירייה להתקדם כמובטח", אומרת מארי לוי נציגת ועד העובדות, "אטימות העירייה בלתי מובנת, הצהרונים בקריסה! בשל תנאי ההעסקה קשה לגייס עובדות ותחלופת העובדות גבוהה. זה מה שמיייעדת העירייה לילדי הגן והוריהם? סיכון בטיחות הילדים? דלת מסתובבת של עובדות?

הפגנת עובדות הצהרונים
צילום: טוהר לב ג׳ייקובסון

העירייה מזלזלת בעבודה החשובה של טיפול בילדי ירושלים במסגרת הצהרונים. עבודה שבלעדיה רבבות הורים לא יוכלו להשלים את יום העבודה ושמספקת מענה חינוכי לילדי העיר".

עפ"י נתוני משרד החינוך היקף הילדים הממוצע לצהרונים בירושלים הוא הגבוה בארץ. הממוצע הארצי עפ"י משרד החינוך הוא 22 בירושלים מגיע מספר הילדים עד 34 (!) וגם כשיש תקן לעובדת נוספת- קיים כאמור קושי בגיוס עובדות בתנאים הנוכחיים.

איתי, ראש מטה ירושלים בכוח לעובדים מסביר: "תנאי השכר הם רק מרכיב אחד בתנאי ההעסקה הפוגעניים של העובדות. העובדות הללו מפוטרות מדי קיץ למשך חודשיים, כאשר בנוסף, חלק ניכר מהעובדות הן עובדות שגילן חורג מגיל הפרישה, הנאלצות להמשיך ולעבוד משום שאין להן פנסיה.

בכדי להוסיף חטא על פשע, העובדות הללו לא זכאיות לדמי אבטלה בקיץ, רק משום שהן מקבלות קיצבה נוספת – זיקנה או נכות, ונאלצות להתקיים מן הקיצבה הדלה הזו."

ועד עובדות הצהרונים בירושלים, הכריז לפני כשבוע על סכסוך עבודה ויוכל להשבית את פעילות הצהרונים החל מן השבוע הבא. "משרד החינוך מתהדר ברצון לקחת אחריות לגיל הרך, אך מתעלם מעובדות הגיל הרך בכלל ובירושלים בפרט- 10% מהצהרונים במדינה פועלים בעיר", מסכמים בועד עובדות הצהרונים.

עוד הוסיפו בועד העובדות כי: "אטימות משרד החינוך, לא מהווה תירוץ ראוי לעירייה להתחמק מאחריות. ראש העיר מתגאה בקשריו המיוחדים עם שר האוצר? אדרבא, מה חשוב יותר מחיזוק המסגרות החינוכיות לילדי העיר?".

הפגנת עובדות הצהרונים
צילום: טוהר לב ג׳ייקובסון

עולים לירושלים עם המכינה הירושלמית; וגם אורח מפתיע הצטרף למכינאים | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן