חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערכת אזעקה

קרדיט תמונה FREEPIK

מערכת אזעקה

מערכות אזעקה הן מערכות המשמשות לאבטחה באמצעות השמעת אזעקה מתריע, בהתאם לאיתור של חדירה לטווח שהוגדר למערכת מראש. מערכת אזעקה היא מערכת שנועדה לאתר חדירה, כגון כניסה לא מורשית, לבניין או לאזורים אחרים כגון בית, מוסד ציבורי או עסק. אזעקות אבטחה המשמשות בנכסי מגורים, מסחר, תעשייה וצבא מגינות מפני פריצות או מפני נזקים שיכולים לקרות לרכוש, כמו גם מספקות לכם הגנה אישית מפני פולשים. חלק ממערכות האזעקה משרתות מטרה אחת של הגנה על פריצה, אך מערכות אזעקה שונות כוללות גם הגנה מפני שריפות ושאר אירועים שיכולים להוות סיכון עבורכם או עבור הרכוש שלכם. מערכות אזעקה לאיתור חדירה, משולבות במערכות מעקב טלוויזיה במעגל סגור (CCTV) לתיעוד פעילות פולשים, וכוללות ממשק למערכות בקרת כניסה לדלתות חשמליות. ישנן מערכות שונות ומגוונות שמטרתן להרתיע ולהניס כל איום מהנכס שלכם.
האזעקה הבסיסית ביותר מורכבת מחיישן אחד לפחות שמטרתו לאתר עוברי גבול ומכשיר התרעה המציין את הפריצה. עם זאת, אזעקת אבטחה מקומית אופיינית משתמשת ברכיבים הבאים:
יחידת בקרה (PCU), לוח בקרת אזעקה (ACP), או פשוט לוח: "המוח" של המערכת; משמש כמחשב פשוט שקורא את כניסות החיישנים, עוקב אחר מצב הזרוע/פירוק הנשק, ומאותת על פריצות. במכשיר מודרני, ישנם בדרך כלל מעגל מחשב אחד או יותר, שמותקן בתוך מארז מתכת. רשתות חדשות רבות של מערכות אזעקה משתמשות לעתים קרובות בקופסאות פלסטיק אטומות מבחוץ. לחלק ממערכות האזעקה ישנם גם יחידות הבקרה המובנות בלוח המקשים או בממשק אחר.
חיישנים: מכשירים המזהים חדירות. מיקומי החיישנים נמצאים בהיקף האזור המוגן, בתוכו, או שניהם. חיישנים יכולים לזהות פולשים בשיטות שונות. לדוגמה, חיישנים יכולים לפקח על דלתות וחלונות על פתחים או לעקוב אחר תנועות, צלילים, רעידות או הפרעות אחרות שהוגדרו מראש.
התקני התראה: אלה מתריעים על מצב המצריך את הפעלת האזעקה. לרוב, אלה פעמונים, צפירות, וגם אורות מהבהבים. מכשירי התרעה משרתים את המטרות הכפולות של הזהרת נוסעים מפני חדירה ופוטנציאל להפחיד והרתיע פורצים. מכשירים אלה יכולים גם להזהיר את הנוסעים מפני שריפה או עשן.
לוח מקשים: מכשירים קטנים, בדרך כלל צמודים לקיר, מתפקדים כממשק האדם-מכונה למערכת. בנוסף ללחצנים, לוח המקשים כולל בדרך כלל נורות חיווי, תצוגה קטנה בת מספר תווים או שניהם. חיבורים בין רכיבים. חיבורים עשויים להיות מורכבים מחיווט ישיר ליחידת הבקרה או קישורים אלחוטיים עם ספקי כוח מקומיים. בנוסף למערכת עצמה, אזעקות אבטחה מציעות לרוב שירות של ניטור ובקרה. במקרה של אזעקה, יחידת הבקרה במקום פונה לתחנת ניטור מרכזית. מפעילי התחנה רואים את האות ונוקטים בפעולה מתאימה, כגון יצירת קשר עם בעלי נכסים, הודעה למשטרה או שיגור כוחות ביטחון למיקום. התראות כאלה משדרות במקרים רבים באמצעות מעגלי אזעקה ייעודיים, קווי טלפון או באמצעות האינטרנט.
מגוון רחב של מערכות אזעקה

ישנן מערכות אזעקה מסוגים שונים ומגוונים, אשר המטרה של כולן לשמש לאבטחת מתחמים, אזורים, בהתאם לצרכים השונים של מקומות שונים, אותם נבקש לאבטח, באמצעות מערכת של הרתעה.
ישנן מספר אפשרויות עיקריות שיכולות לספק לכם את ההגנה הנחוצה ממערכת אזעקה יעילה ואמינה. כל אחת מהמערכות הבאות בעלת יתרונות וחסרונות, ואף מערכת לא תעבוד באופן מושלם לכל סוגי המבנים. בעת בחירת מערכת אזעקה, מומלץ לשקול את האפשרויות ולבחור את המערכת עם יתרונות המתאימים לצרכים הייחודיים שלכם. ישנם שני סוגים עיקריים של מערכות אזעקה:

1) מערכות אזעקה קוויות – מערכות אזעקה קוויות פועלות באמצעות רשת של כבלים שמחוברת לנכס שלכם. כל חיישן, לוח בקרה והגלאים מחוברים לחוטים פיזיים. בנוסף לזאת, כל חלק במערכת מחובר גם לחשמל של הנכס שלכם. מערכות קוויות נחשבות בדרך כלל לאמינות ביותר, מכיוון שלעולם אין לך מה לדאוג לקישוריות בין חיישנים או שמה ייגמרו להם הסוללות. התקנה של מערכות אזעקה קוויות יכולה להיות קשה ויקרה יותר ולכ הן יותר מתאימות לעסקים וארגונים גדולים, שיכולים לאפשר לעצמם הוצעה גדולה על מערכת האזעקה שלהן.  כיום מערכות אזעקה קוויות, מציעות את אותה נגישות מרחוק כמו מערכות אלחוטיות.
יתרונות- אמין יותר פחות תחזוקה.
חסרונות- התקנה יקרה
בנוסף, מערכות קוויות הן קשות יותר לפריצה, כך שבדרך כלל הן נחשבות לבטוחות מעט יותר מאשר מערכות אלחוטיות.

2) מערכות אזעקה אלחוטיות- החיישנים של מערכת אזעקה אלחוטית מתקשרים עם לוח הבקרה באמצעות תדר רדיו מאובטח. אם חיישן מעד בזמן שהאזעקה מופעלת, הוא משדר אות שנאסף על ידי לוח הבקרה והאזעקה מופעלת. חשוב שכל החיישנים ולוחות הבקרה יהיו בטווח האחד של השני על מנת לתקשר נכון. אם החיישנים שלך רחוקים מדי מלוח הבקרה, או שיש יותר מדי מכשולים בדרך, האות לא יוכל להגיע ליעדו המיועד. מכיוון שאין חוטים להפעלה, מערכות אזעקה אלחוטיות הן הפשוטות ביותר להתקנה. ניתן להתקין את רוב המערכות האלחוטיות ללא עזרה, אם כי תמיד מוצעת התקנה מקצועית.
יתרונות- התקנה פשוטה.
חסרונות- טווח מוגבל בין החיישנים, מצריכות החלפת סוללות באופן קבוע ויותר פגיעות לפריצות של האקרים.
השימושים הטובים ביותר למערכות אזעקה אלחוטיות הם לאבטחת נכסי מגורים ועסקים קטנים.
הבחירה במערכת אזעקה קווית או אלחוטית צריכה בסוף להיעשות בעזרת אנשי מקצוע, בעלי ניסיון רב בתחום השמירה והאבטחה. שיוכלו לקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים, ולהפנות אתכם לכיוון מערכת האזעקה המושלמת לצרכים שלכם ולתקציב שלכם.

החנות המקוונת של ZBM
בחנות של ZBM ניתן לרכוש מערכות אזעקה ואביזרים נלווים למערכות אזעקה כגון: מצברים וסוללות, ממיטב החברות. כל זאת על מנת לספק לכם את הציוד הדרוש לתחזוקת המערכת על הצד הטוב ביותר.
בחנות המקוונת של ZBM תוכלו לרכוש מערכת אזעקה לעסק או לבית שלכם, ממיטב החברות הבינלאומיות.  חברות כמו: פימא, קרואו – Crow, Bosch, אופטקס- Optex, אזעקות מקסימום – Maximum ועוד. החברות בחנות המקוונת של ZBM נבחרו בקפידה על ידי הצוות המקצועי הטוב ביותר בארץ, צוות המומחים של ZBM. על מנת לספק לקהל לכם את מערכות האזעקה הטובות ביותר ובמחיר השווה ביותר. צוות המומחים שלנו פועל בתחום השמירה והאבטחה ופועל מתוך תחושת שליחות, לספק את רמת הביטחון הטובה ביותר שניתן לספק לקהל העסקים והאזרחים בארץ ישראל. כל המוצרים בחנות המקוונת של ZBM, נבחרו בשביל לספק לכם את מעטפת ההגנה הטובה, שתאפשר לכם שקט נפשי, באמצעות מערך ההתקנה והאבטחה של ZBM.
צרו עימנו קשר כבר היום והצוות המקצועי שלנו ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה, ולספק לכם ייעוץ ושירות מקצועי ואמין. חברת ZBM דוגלת ברמת השירות הגבוה ביותר שתוכלו למצוא, הכוללת ליווי קפדני של לקוחותינו, על ידי הצוות המקצועי הטוב ביותר. על מנת לספק לכם את  פתרונות השמירה, הנגישות והאבטחה הטובים שכסף יכול לקנות. ואם כבר מדברים על כסף רק בחנות המקוונת של ZBM תמצאו את מערכות האזעקה הטובות ביותר, לצד המחיר הנוח והשווה ביותר, של מערכת אזעקה שתתאים בדיוק לצרכים שלכם. אל תהססו פנו כבר היום ותזמינו מהחנות המקוונת את מערכת האזעקה האולטימטיבית בעבורכם.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן