חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי הסביח שכבש את ירושלים מגיעה סדרת הסלטים המשובחת של אריכא

סביח מסעדה מחנה יהודה

איתי אריכא, ילד הפלא של עולם הקולינריה בירושלים ומי שמנצח על "אריכא סביח", משיק את "אריכא HOME" – קו סלטים וממרחים ביתיים עם טעמים ייחודים | צילום: דוד מויאל, מהאלבום הפרטי


אחד מבתי האוכל הפופולריים ביותר בשוק מחנה יהודה בירושלים, הוא "אריכא סביח" המציע מנת סביח מפנקת במיוחד. מי שפתח את המקום לפני 7 שנים הוא השף הירושלמי איתי אריכא, שצבר קילומטראז' רב בעולם המסעדות בעיר הבירה.

איתי, בן 31, החל לעבוד במטבחים כבר בגיל 17 והיה תמיד ידוע ביכולות הבישול המשובחות שלו. לפני 7 שנים החליט לצאת לדרך עצמאית, ולמרבה ההפתעה, לא פתח מסעדת גורמה, אלא דווקא מסעדת מזון מהיר לממכר סביח: "רציתי לפתוח מקום משל עצמי ושאני אוכל לבטא בו את מי שאני. לצערי, פתיחת מסעדה כרוכה בעלויות גבוהות ובסיכונים רבים, אז החלטתי להשקיע את כל כולי באוכל רחוב ברמה הגבוהה ביותר. שמתי לב שיש מחסור בסביח טוב בשוק, ורציתי לתת מענה לביקוש הרב לסביח טעים ואיכותי".

איתי אריכא

כך נולד "אריכא סביח", בו תוכלו ליהנות ממנת סביח הכוללת פיתה עבודת יד הנאפת במקום עם ביצה קשה וחומה, סלט ירקות טרי, טחינה ועמבה איכותיות וכמובן חצילי בלאדי העוברים חיתוך יסודי, מטוגנים בשמן עמוק ומוגשים חמים. מנת הסביח נבנית מול הלקוח בשכבות אחת אחרי השנייה להבטחת הטריות. בנוסף, ניתן גם למצוא במקום סביח בצלחת ומנה טבעונית עם פטריות פורטובלו מוקפצות. "הסוד של אריכא סביח הוא בחומרי הגלם. אנחנו מקפידים על מרכיבים טריים ובאיכות ללא פשרות, והגשה של המנה בתוך 2 דקות מרגע ההזמנה", אומר איתי.

כעת, "אריכא סביח" החליטה להתרחב והשיקה לאחרונה את "אריכא HOME" – קו סלטים וממרחים בייתים ייחודים: "בשנתיים האחרונות אנחנו מציעים ריבת חצילים המבושלת בבישול איטי, וגילינו שיש ביקוש גדול לריבות, ממרחים וסלטים נוספים. כמו עסקים רבים עברנו אתגרים בתקופת הקורונה, והבנו שזה בדיוק הזמן לייצר קו סלטים וממרחים תוצרת אריכא סביח".

סביח מסעדה מחנה יהודה
"אריכא HOME" כולל בין היתר ממרח טחינה בזיליקום בצנצנת, ריבת בצל וג'ינג'ר, טפנד עגבניות מיובשות וזעתר טרי, קרם טחינה עם לימון פרסי שחור, קרם פלפלים מבושלים 10 שעות, טחינת פיסטוקים עם קרמל מלוח, קוביית חציל עם בצל וסילאן ועוד. הסלטים והממרחים מיוצרים בעבודת יד עם חומרי גלם טריים, כשכולם טבעוניים. הם אידיאליים לפיקניק רומנטי, מפגש עם חברים, כתוספות לארוחות משפחתיות או לאירועים.

הסלטים והממרחים של "אריכא HOME" מוצגים בויטרינה של "אריכא סביח", וניתן לרכוש אותם במקום או באמצעות משלוחים לכל רחבי ירושלים.

"המטרה היא לאפשר ללקוחות שלנו ליהנות מהדברים הטובים שאנחנו מציעים באריכא סביח, גם בבית שלהם", אומר איתי. "קו הסלטים והממרחים שלנו יוצרים חווית אירוח נהדרת עם הרגשה ביתית ואיכותית בטעמים ובמרקמים של כל סלט. בכל סלט וממרח יש טוויסט מעניין ולא שגרתי. אני נותן כאן את הטאץ' הקולינרי שלי, את היצירתיות, את היכולות והניסיון שלי בעולם המסעדנות". 

הבשורה המשמחת למי שמתגורר מחוץ לירושלים, הוא ש"אריכא סביח" מתכננים להתרחב ולפתוח 5-6 סניפים נוספים במקומות מרכזיים ובולטים ברחבי הארץ. "המטרה היא קודם כל לשמר ולשפר תמיד את המוצר שלנו ולחשוף אותו לעוד ועוד לקוחות שיוכלו ליהנות ממוצר טעים ואיכותי במחיר אטרקטיבי. היעד הקרוב שלנו הוא תל אביב. בסוף התהליך נהפוך את אריכא לרשת בוטיקית שכלל אזרחי ישראל יכירו אותה, את הסביח, הסלטים והממרחים שלנו". 

הסביח של אריכא כבש את ירושלים ועושה רושם שזה מה שעתיד לקרות גם עם סדרת הסלטים החדשה והמוצלחת.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן