חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רה"ע ליאון חנך את תערוכת הרכבות המחודשת בתחנה הראשונה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, פתח אתמול  את תערוכת הרכבות המחודשת בקרון 322 בתחנה הראשונה. פרוייקט עליו נתן חסות לאחר שהיה על סף סגירה

בעקבות פניית יוצר מיצג הרכבות, שמעון פוטרמן בבקשה כי עיריית ירושלים תיקח את האחריות להפעלת התערוכה, נענה ראש העיר, משה ליאון, לבקשתו, והעירייה התגייסה לשיקום מיצג התערוכה ולהמשך הפעלתו – לרווחת תושבי העיר ומבקריה

פתיחת תערוכת הרכבות המחודשת – בקרון 322 בתחנה הראשונה – התקיימה אמש, ובמהלכה הדליק ראש העיר נר שלישי של חנוכה.

בתוך כך, במסגרת התערוכה, יחגוג קרון 322 ההיסטורי ששוקם וימשיך לפעול בסיוע העירייה, מאה שנה לבנייתו ומיצג הרכבות העדכני יכלול קטרים וקרונות בתנועה על המסילות, בנופים מרהיבים.

רה"ע משה ליאון בפתיחת התערוכה, צילום: יחצ התחנה הראשונה

תערוכת עולם הרכבת במתחם התחנה הראשונה תתקיים בין התאריכים כ"ד בכסלו-א' בטבת – 28/11-05/12 – הכניסה חופשית.

הפינה ההיסטורית:
קרון מספר 322 הינו קרון היסטורי מימי המנדט הבריטי, שחזר למקומו המקורי במתחם התחנה הראשונה בירושלים. הקרון שוקל 35 טון, בגובה כ- 4 מטר, באורך כ- 20 מטר, מכיל 112 מקומות ישיבה על ספסלי עץ צפופים.

הקרון חזור לירושלים למיקומו המקורי ממוזיאון הרכבת בחיפה, והיה חלק מסדרה של 9 קרונות שיוצרו עבור רכבת המנדט הבריטי, כחלק מסדרת ההזמנות הראשונה של הרכבת לקרונות נוסעים חדשים לאחר הקמתה ב-1920. מרבית הקרונות מדגם זה שרדו אחרי קום המדינה ושירתו את רכבת ישראל עד לשנות ה-60.

קרון מספר 322 הוסב באמצע שנות ה-50 למוצב שליטה קדמי של הרכבת, עם תחנת קשר אלחוט שהשתמשה באנטנה מתקפלת ענקית שהורכבה על גגו. לאחר שסיים תפקיד זה, הוסב הקרון לקרון מגורים בשטח, לצוות של רכבת ישראל הרכבת, ונשלח לשימור בירושלים.

רה"ע משה ליאון בפתיחת התערוכה, צילום: יחצ התחנה הראשונה

שוטרי מג"ב עצרו חשוד עם סכין

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן