חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בנו של זאבי מואשם ברצח ניסים שטרית

כתב אישום הוגש נגד בנימין זאבי וברוך שרביט. ברלנדר ישמש כעד תביעה | מילן מועלם
בנימין זאבי (69), בנו של השר המנוח רחבעם זאבי, נאשם ברצח הנער ניסים שטרית (16) ב-1986. יחד עמו נאשם ברצח גם ברוך שרביט (76). גופתו של שטרית לא אותרה עד היום , זאבי שעזב את הקהילה, מכחיש.
אליעזר ברלנד, מי שהיה ראש ישיבת שובו בנים, אמור להיות עד תביעה בתיק. על פי כתב האישום, בשנת 1985 נחשד שטרית על ידי אנשי הקהילה, שקיים מפגשים עם נשים בניגוד לנורמות בקהילת שובו בנים.
צביקה צוקר, חתנו של ברלנד, ריכז את החסידים והקים את משמרות הצניעות מטעם הקהילה.  בשנת 85 דרש צוקר מאנשי הארגון המחתרתי להרתיע את שטרית ולגרום לו לשוב לתלם. בחודש יוני באותה שנה, הגיעו אל שטרית שלושה מחברי קהילת שובו ואיימו עליו. הנער הבטיח לחזור בתשובה אך למרות זאת הכו אותו ואיימו על חייו. שטרית דיווח על התקיפה למשטרה כעבור שבועיים בגין התקיפה בחוף הים באשדוד וביער רמות בירושלים.
ניסים שטרית ז"ל
אלא שאנשי שובו בנים לא הסתפקו בכך ובמהשך הוחלט לגייס אישה שתפתה את שטרית להגיע למפגש על פי הוראת ברלנד. צוקר גייס אישה שיצרה קשר עם שטרית והזמינה אותו לדירה בירושלים. שטרית נחטף מהדירה על ידי אנשי הקהילה אחרי שספג מכות בכל חלקי גופו. החבורה הובילה אותה ליער אשתאול ושם המתינו להם חברי קהילה נוספים. שטרית ניסה להתנגד ונשך את שרביט אך הוא ספג מכות נמרצות וכתחוצאה מכך מת ונקבר בבור ביער.
הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של שני הנאשמים עד תום הליכים. עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן אמרו: "כתבי האישום שהוגשו היום מבטאים את המאבק הנחוש וחסר הפשרות של רשויות האכיפה למיצוי הדין עם עבריינים גם שנים רבות לאחר ביצוע העבירות. כתבי האישום מתארים את מסכת המעשים החמורים שביצעו הנאשמים ואחרים אשר היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, השתתפו בחטיפתו בתרמית ובכוח והכו אותו, ללא רחמים, עד שמצא את מותו".
עו"ד סלבה רודנקו מסר בשם זאבי מרשו: "מר זאבי מכחיש את החשדות נגדו, עומד על חפותו, ואומר 'לא רצחתי אף אחד, סוף האמת להתגלות'. מר זאבי עזב את קהילת שובו בנים לפני שנים רבות ומאז עזיבתו הוא נרדף עד כדי סכנה לשלומו וביטחונו. כל מי שנכח בדיוני הארכות מעצר וקרא את כתב האישום יודע כי החשדות נגד מר זאבי מבוססים על עדות יחידה של אחד מאנשי הקהילה ברוך שרביט שקיבל הוראה מרב הקהילה לפני כחודש באותה פגישה מפורסמת בבית המעצר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן