חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרישה ממפקד המשטרה: השאר את המחבל המצית במעצר | כל הפרטים

פוסט של החשוד בהצתה

טל יושבייב, תושב שכונת שמעון הצדיק שרכבו הוצת מספר פעמים בסמוך לביתו, פנה לאגף חקירות ומודיעין במשטרה בדרישה להשאיר את החשוד בהצתה במעצר, זאת בעקבות הצהרת החשוד כי ברצונו למות כשהיד. עו"ד אופיר שטיינר מחוננו "צריכה להיערך בדיקה מעמיקה אשר לשיח שמקיימים החשודים ברשתות".

תושב שכונת שמעון הצדיק בירושלים טל יושבייב, שרכבו הוצת מספר פעמים בחודשים האחרונים, פנה באמצעות עורך דינו אופיר שטיינר מארגון חוננו בדרישה לבחון שוב את השארת המחבל ששרף את רכבו במעצר. דרישתם מגיעה בעקבות שחרור המחבל הצעיר למעצר בית ימים ספורים לאחר מעצרו.

במכתב ששלח עו"ד שטיינר לאגף חקירות ומודיעין בתחנת שלם תיאר את התרחשות האירועים בתיק: "ביום 12.12.21 , הציתו מספר בני מעוטים את רכבו של מרשי, בסמוך לביתו שבשכונת שמעון הצדיק. הצתה זו, באה לאחר מספר הצתות קודמות של רכבו של מרשי, והכל ממניע גזעני-לאומני. מרשי עודכן, באמצעות המערכת המשטרתית, על מעצרם של שני חשודים, שניהם קטינים.

שלושה ימים לאחר מכן פורסם בכלי התקשורת דבר מעצרם של שני החשודים, ודוברות המשטרה אף העבירה סרטון ובו תיעוד מעצרו של אחד מהם. עוד נמסר מדוברות המשטרה כי 'משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד כל ניסיון לפגוע בשלום הציבור, בטחונו ורכושו'. עם זאת, בהמשך עודכן מרשי, כי שני החשודים שוחררו למחרת הפרסום למעצר בית בתנאים מגבילים", כתב עו"ד שטיינר.

עוד נחשף במכתב, כי המחבל הצעיר פרסם ברשתות החברתיות על שאיפתו להפוך לשהיד "מעיון בפרסומים שהעלה החשוד לחשבון ה'פייסבוק' שלו, הפתוחים לעיני כל וזמינים במרשתת, עולה תמונה מדאיגה. החשוד, על-אף היותו נער צעיר, מבקש מאלוהיו שיאפשר לו למות מות קדושים. בהקשר זה יש לציין כי אך לפני ימים בודדים נתקלנו, לצערנו, בצעירה, קטינה, שבחרה לעשות מעשה ויצאה מביתה במטרה להרוג יהודייה", הוסיף עו"ד שטיינר.

"אין להקל ראש באמירות מצד צעיר שכבר גמל בנפשו לצאת ולהבעיר באש מכוניתו של אחר, על רקע גזעני-לאומני בלבד. אם היה בידו להצית אש ברכוש, דבר אשר יכול היה להוביל גם הוא לפגיעה בגוף ובנפש, לא רחוקה כלל וכלל המחשבה שיאות גם לפגוע בגופו של אדם. ודאי, כאשר, חרף גילו הצעיר, הוא מדבר על שאיפתו למות מות קדושים", כתב עו"ד שטיינר במכתבו.

לסיום, דרש עו"ד שטיינר מאגף החקירות והמודיעין לתת משקל להכרזותיו של המחבל "הדברים מקבלים משנה תוקף, כאשר עסקינן במי שמפרסם 'פוסטים' דוגמת אלו שהובאו לעיל, חרף גילו הצעיר. אם, חלילה, יעלה בידו להמשיך באין-מפריע ולהוציא לפועל פגיעה קשה הרבה יותר, האם נוכל לומר כי לא היה כל סימן מקדים לכך?

על כן, נבקש, כי תיערך בדיקה מעמיקה אשר לשיח שמקיימים החשודים ברשתות, ושתישקל בשנית עמדת המשטרה והמדינה באשר לתנאי מעצרם. יש לוודא כי חשודים אלה, שהעידו על מסוכנותם, כאמור, ייעצרו גם עד תום ההליכים נגדם, כך שלא יוכלו להמשיך בדרכם האלימה", דרשו עו"ד שטיינר ומרשו טל יושבייב.

נזכיר כי רכבו של תושב שכונת שמעון הצדיק טל יושבייב נשרף כ7 פעמים בשנה האחרונה. יושבייב ובני משפחתו סובלים מאז מבצע 'שומר החומות' מהצתות רבות, זריקות אבנים וירי זיקוקין בכינון ישיר אל עבר ביתם בשכונה.

פוסט של החשוד בהצתה
צילום מתוך הרשתות החברתיות

קבוצת תלמידי תיכון הותקפו בשכונת שמעון הצדיק; ח"כ בן גביר: "התנהלות המשטרה מחפירה" | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן