חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביזיון: ככה צריכים הורים עם עגלות ילדים ובעלי מוגבלויות למצוא פתרונות פלא על מדרכה בירושלים

תושבים המתגוררים ברחוב השושנה בקרית משה טוענים כי מזה זמן רב שהם נדרשים למצוא פתרונות פלא על מנת לעבור במדרכה הממוקמת סביב עמוד חשמל ברחוב.

המקום, בו העירייה החליטה לסמן את שפת המדרכה בכחול לבן במקום להרחיב אותה ולאפשר לתושבים בעלי מוגבלויות והורים לתינוקות עם עגלות להתנייד מהווה מכשול משמעותי עבורם ולא אחת מאלץ אותם לרדת לכביש ולהסתכן.

לטענתם ניסו בעבר לשנות את הדברים אולם ללא הצלחה, ולאחר מספר בדיקות התברר כי ככל הנראה במקום היה עמוד חשמל ועיריית ירושלים בנתה סביבה העמוד מדרכה מבלי להתחשב בעוברי הדרך.

עם זאת, לעירייה היה זמן רב לתכנן מחדש את המדרכה אך הדבר לא נעשה, ולאחר פניה של פורטל החדשות 'ירושלמים' לעיריית ירושלים נמסר: " 'המצב המתואר נגרם בשל תכנון סביבתי מורכב, לפני שנים רבות, ועיריית ירושלים תעשה את מירב המאמצים על מנת לפתור את הבעיה.

העירייה תפנה לחברת החשמל בבקשה להטמין את קו החשמל המדובר, אם כי לא מדובר בתהליך קצר טווח.
אפשרות נוספת היא הרחבת המדרכה, דבר שיחייב ויתור על חניות לרכבים, באזור הנמצא במצוקת חניה מהותית. הדבר ייבחן אל מול המינהל הקהילתי.

כאמור, יעשה כל מאמץ כדי להיטיב עם התושבים"

מחברת החשמל נמסר כי הנושא ייבדק בהקדם וכבר מחר יגיעו למקום אנשי החברה על מנת לבדוק מה ניתן לעשות.

נזכיר שמדובר בשטח של עיריית ירושלים ושי גליק מנכ"ל ארגון 'בצלמו' המלווה גם עמותות העוסקות בנגישות מסר: " חופש התנועה ובוודאי באזור שבו גר אדם ובו חי את רוב חייו הינו חלק יסוד מחוק כבוד האדם וחירותו. המדרכה שייכת לכולם כולל אנשים עם מוגבלות . לא ייתכן שנערה תיאלץ להסתכן וללכת על הכביש כי המדרכה שלה חסומה. אני קורא לעיריית ירושלים וחברת החשמל למצוא פיתרון באופן מיידי לבעיה זו. לא ייתכן מצב שגופים שלטונים גדולים רומסים ברגל גסה את חופש התנועה של אנשים עם מוגבלות. מדובר בזכויות אדם וארגון בצלמו ימשיך לפעול להנגשת המרחב הציבורי בכל מקום ובכל עת".

אם גם אתם נתקלתם בעוול כלשהו ברחבי העיר מוזמנים ליצור קשר עם מערכת 'ירושלמים' בלחיצה כאן

חלם בקרית משה, צילום: באדיבות הצלם

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן