חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה: משלחת עיר הבירה תצא למצעד החיים

משלחת ירושלים למצעד החיים

מחר תצא משלחת ירושלמית לראשונה למצעד החיים לאחר שהוזמנה ע"י מארגני המצעד


המשלחת תצעד ביום חמישי במצעד החיים בפולין, מאתר מחנה ההשמדה ״אושוויץ״ לאורך המסלול שיסתיים במחנה ״בירקנאו״.

למשלחת יצטרף גם אביו של ראש העיר, שלום ליאון, יליד העיר סלוניקי ביוון, אשר כל משפחתו (מצד אביו) נספתה באושוויץ. שלום הספיק לעלות עם הוריו לארץ, לפני המאורעות, וכך ניצלו חייו.

בנוסף, למשלחת תצטרף גם יונה עמית, ניצולת שואה, אשר סוגרת מעגל ותבקר לראשונה את נעליה שנמצאות בערמות הנעליים באושוויץ, לאחר שהחליפה אותן עם בן דודה לפני שהובל למחנה ההשמדה ונספה שם.

יונה עמית נולדה בצפון איטליה למשפחה בת 9 נפשות, כאשר הגרמנים כבשו את איטליה. אביה ברח למרכז איטליה ומצא שם משפחה איטלקית בעלת יקב, שלימים קיבלו אות חסידי אומות עולם.

המשפחה, מבלי להכיר את משפחתה של יונה, החביאה אותה ועוד 30 משפחות יהודיות וקיבלה אותם בזרועות פתוחות ללא כל תשלום. יונה תספר במצעד החיים את סיפור משפחתה ומשפחות יהודיות נוספות שניצלו בזכות חסידי אומות העולם. כאמור, זהו ביקורה הראשון באושוויץ ומבחינתה זוהי סגירת מעגל.

"משלחת ירושלים" תסייר ביום הגעתה לפולין (ד' – 27/04) ברובע היהודי ובגטו קרקוב, ותשתתף בטקס פתיחת ערב יום השואה והגבורה באולם דגה (Dgas) בעיר קרקוב, שיחל בשעה 20:15. למחרת בבוקר (ה'- 28/04), יסיירו חברי המשלחת במחנה ההשמדה אושוויץ, יחלו את צעדת מצעד החיים ב- 12:45 ויסיימו את הצעדה בעצרת המרכזית ליום השואה והגבורה במחנה ההשמדה בירקנאו, שתחל בשעה 15:00.

במצעד יצעדו בגאון ניצולי שואה מרחבי העולם, אלפי מבוגרים ובני נוער, וכן מכובדים רבים בהם מנהיגי מדינות, אנשי ציבור ודת, ו"משלחת ירושלים" בהובלת ראש העיר ירושלים, משה ליאון.

יחד עימו יצעדו חברי מועצת העיר ירושלים, הנהלת הדרג המקצועי, מנהלי ועובדי תאגידים עירוניים, עובדי עירייה, נציגות הסתדרות העובדים והנהלות המרכזים הרפואיים הדסה עין כרם ושערי צדק.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר היום: ״אני גאה ונרגש לפתוח מסורת של הובלת ״משלחת ירושלים״ למצעד החיים.

לעולם נזכור ולא נשכח, נציין את השואה, נלמד אותה ונחנך עפ״י מורשת הגיבורים ששרדו אותה. ירושלים, בירת ישראל, ואני העומד בראשה, מצדיעים לניצולי השואה, זוכרים את קורבנותיה ולעולם לא נשכח את חזונם להקמת מדינה יהודית, שהיא הערובה לביטחון כל יהודי בעולם״.

מימין לשמאל: שלום ליאון (אביו של ראש העיר), משה ליאון (סבו של ראש העיר) וראש העיר עצמו בצעירותו. צילום: מתוך אלבום משפחתי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן