חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ב: מתנדב מד"א מאפרת במסע לפולין עם נוער הארגון

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ב: מתנדבי נוער מד"א צעדו בשבילי ההיסטוריה היהודית בפולין

המשלחת כללה 22 ממתנדבי הנוער בארגון ו-3 מלווים בוגרים חזרה לפני כשבוע ממסע בשבילי ההיסטוריה היהודית בפולין. במהלך המסע סיירו מתנדבי מד"א במחנות הריכוז וההשמדה שבקרקוב, באושוויץ – בירקנאו, בקטוביץ, בפלאשוב, בקילצה, במיידנק, טרבלינקה, בוורשה ועוד.

כמו כן, מתנדבי נוער מד"א ערכו ביקורים במקומות היסטוריים נוספים בפולין, ביניהם אנדרטת רפפורט, אנדרטת הלב השבור, בית הכנסת בטיקוצ'ין, בית הכנסת הגדול בנוז'יק ועוד. מתנדב נוער מד"א איתמר חריט, בן 17 מקרית אונו, שהיה אחד מחברי המשלחת, ליווה את טקסי המשלחת בנגינת כינור.

צילום: דוברות מד"א

ארבל כהן, בן ה-17, מתנדב נוער מד"א מאפרת כתב על יער לופוחובה: "רק פה כשאני יושב לי בין עצים גבוהים וערומים הבנתי כמה המובן מאליו, בכלל לא מובן מאליו. שומעים את השקט. הציפורים מצייצות, טיפות הגשם מטפטפות בקצב קבוע.

הענפים נשברים בכל צעד. רק כשהתיישבתי פה, בין בור לבור, הבנתי כמה המובן מאליו, בכלל לא מובן מאליו. לב פועם, נשימה נעתקת. צעד אחד, ועוד אחד אחריו. כמה הם לא מובנים מאליו. דגל ישראל, מגן דוד אדום. אחד על הכתף ואחד על החזה."

"ביומו האחרון של המסע הגענו למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקאנו וקראנו בהתרגשות את שבועת הרופא מחוץ לביתן הזוועות שבו ד"ר מנגלה ביצע ניסויים קשים", סיפר ראש המשלחת, מנהל היחידה להדרכה מקוונת של מד"א, שניר פיינשטיין, שליווה את מתנדבי הנוער במחנות ובאתרי ההנצחה: "לראות את סמל המגן דוד האדום שמייצג הצלת חיים ועזרה לאחר מתנוסס על החולצות של מתנדבי הנוער שלנו במקום בו נרצחו מיליונים יהודים, רק בגלל דתם ישנה משמעות גדולה ומרגשת.

צילום: דוברות מד"א

אנחנו כישראלים, כיהודים, חייבים להיות אסירי תודה יום יום על החופש שניתן לנו לחיות במדינה שלנו, וחובה עלינו לא להפסיק וללמד את הדורות הבאים את המחיר של החופש הזה, כמה חשוב לשמור עליו, וכמה חשוב להיות עם אחד חזק ומאוחד."

מנכ"ל מד"א, אלי בין הוסיף: "חובה על כל אחד ואחת לחרוט בזיכרונו את שש מיליוני היהודים שנרצחו בשואה. למרות שמה שניתן לראות היום על אדמת פולין לא יכול להמחיש ולא במעט את מה שחוו על בשרם דור השואה, אין ספק כי יש למשלחות מד"א בפולין ערך חינוכי ראוי והכרחי לדורות של בני הנוער ישראלים, שעליהם לזכור ולא לשכוח.

מד"א, כארגון שמציל חיים ומהווה ארגון הומניטארי משמעותי בישראל, מציב לעצמו למטרה ללמד את בני הנוער שאסור לעמוד שותקים אל מול זוועות המתרחשות סביבנו".

צילום: דוברות מד"א

חסידות גור בירושלים מפתיעה – צפו בסרטון התדמית לבית המדרש והמרכז העולמי של החסידות בעיר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן