חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לה שָרוֹלֶה – מעדנייה צרפתית פר־אקסלנס בירושלים

רגע לפני שמונחים כמו דה לה ויאנד ודו פוּלה נרשמים במילון על שמן של מעדניות פריזאיות יקרות, הגיעו דוד ושלומי דהן, אלון שבתאי והמנהל הקולינרי של Le Charolais מרקו אבוטבול והזכירו לנו מהי מעדנייה צרפתית במובן הבסיסי של המילה

מעדניית Le Charolais (שָרוֹלֶה) שנפתחה בתקופת הקורונה במרץ אשתקד, הוקמה ע"י התאגדות של שלושה מסעדנים מהענף, דוד ושלומי דהן ואלון שבתאי שמרבית מסעדותיהם היו סגורות בתקופה המורכבת.

מדובר במעדנייה שמבקשת לספק מענה מקצועי עשיר לחובבי הבשר בירושלים, ובפרט לבני הקהילה הצרפתית והאנגלוסקסית המתגוררים בקרבת מקום.

המעדנייה מנוהלת ע"י מרקו אבוטבול השולט ביד רמה במלאכת הכנת נקניקים ויישון בשרים. לצד אבוטבול, שעבד בתור קצב שף במלונות יוקרה שונים בעיר (דן, הילטון, מצודת דויד ולאחרונה ועד לפתיחת המעדנייה גם בוולדורף אסטוריה) עמל בעסק גם בנו ליאון, אף לו רקע במסעדנות בתחום הבשרים.

צילום: לה שרולה

המקום שנקרא על שם זן משובח ביותר של בקר שמקורו מחבל בורגונדי שבצרפת, מתהדר במבחר בשרים שחלקם ייבוא וחלקם בגידול מקומי, המוצעים ביישון איכותי המבוצע במקום – "שרקוטרי"- נקניקים מעושנים בשיטה צרפתית שינחתו על שולחנכם במראה שנראה כאילו הוטסו ישירות ממדרכות פריז.

לכבוד יום העצמאות, המעדנייה יוצאת עם מספר נקניקי מרגז ייחודיים עם תיבולים מיוחדים.
• מרגז מרוקאי-שפונדרה צלעות בקר ומכסה אנטריקוט הכל טחון יחדיו. תבלינים: כמון מלח פלפל מוסקט ופפריקה
• מרגז עגל חלב-נתחי עגל חלב טחון מובחר כמון פלפל אנגלי מלח ומוסקט.
• מרגז טוניסאי-צלעות בקר שפונדרה ומכסה אנטריקוט.
• כוסברה מלח פלפל מוסקט ופפריקה
Le Charolais (שָרוֹלֶה) – דרך בית לחם 84, שכונת בקעה ירושלים (כשרות מהודרת מחפוד, חלק בד"צ בית יוסף)

מחכים למנגל האיכותי, צילום: לה שרולה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן