חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במעמד ראש העיר: נחנכה כיכר על שם אסיר ציון והרוג המלכות – רפי וקנין ז"ל

טקס חנוכת כיכר על שם אסיר ציון והרוג המלכות – רפי וקנין ז"ל; ראש העיר ירושלים, משה ליאון חנך אמש כיכר על שם רפי וקנין הי"ד ברחבה בכניסה לשכונת גבעת משואה

רפי וקנין הי"ד נולד בשנת 1927 בעיר קזבלנקה שבמרוקו והתחנך בבית ספר "כל ישראל חברים בעיר". בשנת 1947 עלה לישראל, התגייס לאצ"ל ולחם במלחמת העצמאות בירושלים.

לאחר שהות של כשנתיים בארץ, חזר למרוקו, ובשנת 1955 גויס לשלוחת המוסד שנקראה "המסגרת", אשר היתה אחראית על העלייה הבלתי לגלית ממרוקו לארץ. וקנין היה ממייסדיה וממפקדיה הבכירים של המחתרת הציונית "המסגרת".

וקנין פעל ללא לאות להעלאתם של אלפי יהודים ונעצר "במבצע בזק" במרוקו על ידי שלטונות המדינה, עונה בצינוק פעמים רבות עד אובדן הכרתו. כשגסס למוות, התירו שלטונות מרוקו למשפחתו להטיסו לטיפול בצרפת.

בטרם השיב נשמתו לבורא בבית החולים ובשארית כוחותיו, לחש לאשתו מרי את המשפט שנחקק בזיכרונה של יהדות מרוקו: "מרי, לא סיפרתי ולא גיליתי להם כלום". וקנין ז"ל נפטר ב-27 ביוני, 1961 והובא למנוחת עולם ב-11 ביולי באותה שנה, בטקס ממלכתי בבית הקברות בגבעת שאול בירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר בטקס: ״רפי וקנין ז"ל היה איש מיוחד ורב פעלים. הוא עשה את מלאכתו בשקט, בצנעה, מבלי לשתף אף אחד בעשייתו הבלתי נלאית ופעל ללא חשש ומתוך אמונה בצדקת הדרך, למען ארץ ישראל והיהודים ברחבי העולם.

ציינתי לא אחת, כי עיריית ירושלים בראשותי תמשיך להבליט ולהנציח את האנשים היקרים שתרמו רבות למדינה ולאזרחיה, וכך נמשיך לעשות."

"צעיר" מהנגב הגיע עד ירושלים בשביל גניבת חלקים ופרוטקשיין – המשטרה הצליחה לאתר ולעצור אותו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן