חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיתוף פעולה ראשון מסוגו, חוצה מגדרים וזהויות, בתחום התרבות והאמנות באמצעות דיגיטציה ותיירות

קבוצת התיאטרון הירושלמי יחד עם גלריית המקלט ובתמיכת הקרן לירושלים ועיריית ירושלים, מציגות: משני עברי הרכבת הקלה

סיור דיגיטלי-תיאטרלי-אמנותי חדש באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד, סיור החושף את האקוסיסטם של האמנות החרדית והחילונית בירושלים.

גלריית המקלט יחד עם קבוצת התיאטרון הירושלמי משיקות סיור דיגיטלי-תיאטרלי-אמנותי עצמאי, ראשון מסוגו, על דרך יפו בירושלים. הסיור – משני עברי הרכבת הקלה – היוצא מגלריית המקלט בשכונת 'מקור ברוך' החרדית ומסתיים בבית מזיא לתיאטרון בשכונת נחלאות, מציע הדרכה באמצעות ממשק דיגיטלי, בזמן שנוח למטייל.

בסיור ניפגש עם שחקן-עיתונאי היוצא למסע בעקבות יומן שמצא. היומן מחבר אותנו עם דמויות ירושלמיות לאורך תוואי הרכבת הקלה, מההווה ומהעבר, סיפורים ואירועים מן ההיסטוריה הקמים לתחייה באמצעות שחקנים, פינות חמד נסתרות עולות על המפה ואושיות מקומיות פותחות את בתיהן לרווחה.

ביו האתרים בסיור: גלריית המקלט (בה נולד עקיבא "קיווע" שטיסל), בית תמחוי בשכונת מקור ברוך החרדית, בניין שערי צדק הישן (בית רוח חדשה), מפגש עם מוזיקאי ספרדי-ירושלמי, בור מים עתיק ואמנית מיחזור המקשטת את הסמטאות הציוריות של שכונת בית יעקב.

סיור בבית הכנסת אחדות ישראל. צילום: אלעד ברמי

אחרי מפגש עם לוחמי המחתרות בבית הכנסת אחדות ישראל, הסיור מסתיים בהצצה למאחורי הקלעים של קבוצת התיאטרון הירושלמי בבית מזיא לתיאטרון.

"הסיור חושף דמויות חרדיות, מסורתיות וחילוניות המתגוררות בסמוך לרחוב יפו, אך קיומן נעלם מהעין, ויחד מייצגות את השכנות והגיוון של הקהילות ההופכות את ירושלים למה שהיא" – אומרת נועה לאה כהן, אוצרת ומנהלת גלריית המקלט.

"משני עברי הרכבת הקלה פועלות קהילות שלא נפגשות ביומיום בירושלים, בטח שלא על הציר האמנותי-תיאטרלי. זוהי הזדמנות מצוינת להיחשף לעושר הרב תרבותי, האנושי של ירושלים", אומרת אסנת גיספאן, מנהלת קבוצת התיאטרון הירושלמי.

מצדיעים ומוקירים תודה למאות אנשי מד"א: ערב הוקרה מיוחד לצוותי מד"א במרחב ירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן