חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לרגל שבוע הספר העברי: מפגש שיח לנשים

לרגל שבוע הספר העברי, קיימה עיריית ירושלים מפגש שיח ליצירה הכתובה, במהלכו הובאו לקדמת הבמה כותבות מגוונות, אשר פרסמו ספרים חדשים בשנה האחרונה

עיריית ירושלים קיימה לאחרונה מפגש שיח שעוסק ביצירותיהן הכתובות של מגוון סופרות, שספריהן החדשים פורסמו, לאורך השנה האחרונה.

במפגש לקחו חלק נשים רבות, ביניהן: ליאורה איילון, מחברת הספרים 'אילו היה הים עשוי חלב' ו'ליל הינומה' – ספרים המספרים את אורח החיים וקורותיהן של נשים בדורות קודמים (על בסיס סיפורים משפחתיים); מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, דר' תמר אלרם, שחיברה את ספר השירה 'כתב יד של רופאה'.

גם דנה עמר יהושע, הסטייליסטית, המרצה והמטפלת לדימוי עצמי חיובי, מחברת הספר 'ביום שלבשתי אדום' – ספר מעצים המספר את סיפורה האישי; הילה לוי, מנכ"לית אמונה ירושלים, מחברת 'משפחה בצבא' (עם שני צורי) העוסק בחוויותיהן של ילדי משפחות הקבע; ודנית פרידמן מאמנת מנטלית יצירתית, מחברת ספק השירה 'מקרצפת הלבבות.

עוד הציגה זווית אמנותית נוספת, הזמרת והיוצרת הירושלמית תהילה אופנהיימר. כמו כן, בכנס השתתפו, ד"ר לורה ורטון, מחזיקת תיק קידום מעמד האישה בירושלים, ואילנה דניאל, יו"ר נעמת ירושלים.

צילום: אגף חברה בעיריית ירושלים, המחלקה לקידום נשים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "ירושלים מעודדת יצירה לגווניה. מפגשים מסוג זה חושפים את יצירותיהן הנפלאות של נשות העיר, המובאות לקדמת הבמה, ומעודדות אותן ליצור ולחשוף את יצירותיהן לקהל הרחב. גאווה גדולה בנשות ירושלים שידן בכל, בחומר וברוח".

אורלי בן אהרון, יועצת ראש העיר והממונה על קידום נשים הוסיפה: ״מילותיה של קרן פלס אודות נשים כמוך וכמוני, אשר באות 'פתאום' זו לזו, הדהדו בחדר ועטפו אותנו בחיבוק חם. בכוונה בחרנו לארח במפגש נשים המגיעות מתחומים שונים, ולאו דווקא מעולם הכתיבה.

זאת בכדי להזכיר כי לכל אחת הדרך שלה לבוא לידי ביטוי, וכי כל סיפור או מסר הינם ראויים ובעלי חשיבות. תמיכה הדדית הנוצרת מתוך אחוות נשים, נותנת לכל אחת סל של כוח וחיזוקים. מפגשים מסוג זה, המקדמים 'מודלינג בין שוות' – בהם לכולנו יש עצות לתת ולקבל זו מזו, הם אחת הדרכים לקדם את אחוות הנשים הזו בירושלים."

לדברי אילנה דניאל, יו"ר נעמת ירושלים: "במפגש ניתן מקום רב לתהליך היצירה והיציאה לאור. המשתתפות שיתפו בלבטים שביציאה אל האור בתחום הכתיבה ותרמו עצות מנסיונן, בכדי לתת כלים לנשים נוספות להביא את סיפורן ומסריהן לקהל הרחב.

כל זאת באווירת 'סיסטרהוד' מיוחדת שנוצרה מתוך השיח הפתוח, ובזכות התערוכה המיוחדת שיזמנו בנעמ"ת ירושלים, בנושא קידום נשים ושוויון מגדרי, המעטרת את קירות 'משנות – מרכז נעמת לשוויון מגדרי', והופכת את החלל עצמו למלא בהשראה."

מה יקרה בזמן אמת? בעיריית ירושלים מאשרים: נבדקת האפשרות שאתמול היתה תקיפת סייבר במערכת הכריזה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן