חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לבחור מתנת שחרור למפקד מוערך?

קרדיט לתמונות PIXABAY

השירות בצה"ל הוא חוויה מורכבת מאוד. כל יום עשוי להיות קשוח מאוד, ואפילו מטלטל, ומצד שני במהלך השירות הצבאי אנחנו לומדים על עצמנו המון ובעיקר מגלים יכולות שלא בהכרח היינו מודעים לקיומן. התקופה שבין הגיוס לשחרור היא גם הזדמנות לרכוש חברים חדשים, לכל החיים, ועוד מאפיין בולט של פרק הזמן הייחודי הוא מערכת היחסים שנרקמת בין מפקדים לפקודים. מפקד טוב הוא כזה שלא נשען רק על ההיררכיה הצבאית הנוקשה כדי להניע את חייליו לפעולה, אלא עושה זאת מכוח האישיות שלו. דוגמה אישית היא כמובן עוד פריט חובה בארגז הכלים של המפקדים, וכך גם יכולות קשב גבוהות. מבחינת החיילים, הצורך בעוגן הופך מפקדים טובים לסוג של אחים גדולים שאפשר להתייעץ איתם ולקבל מהם תמיכה. בהתאם, כשמפקד מוערך משתחרר, ישנו רצון טבעי לקנות לו מתנה – וכאן בעמוד תמצאו עצות שיעזרו לכם לבחור את המתנה המשמחת ביותר.

עלות סבירה

הדגש הראשון לגבי מתנת שחרור למפקד הוא לא לקנות מתנה יקרה יתר על המידה. אמנם אותו מפקד מוערך מסיים את שירותו הצבאי, כך שיחסי המרות כבר לא רלוונטיים (בין אם עדיין נשאר פרק זמן מסוים עד ההגעה לבקו"ם ובין אם הוא כבר הפך לאזרח) – אבל גם כך יש טעם לפגם בהענקת מתנה יקרה כשמערכת היחסים כוללת גם את מרכיב ההיררכיה הצה"לית (מה גם שמשכורות החיילים נמוכות למדי, ואין סיבה לבחור בהוצאה כספית משמעותית).

מתנה עם מבע אישי

כמובן שבמקביל להמלצה לא לקנות מתנת שחרור למפקד בסכומי עתק, מומלץ גם לא להעניק מתנה זולה ומעליבה. בכל מקרה ישנה דרך טובה מאוד "לפצות" על העובדה שהמתנה לא יקרה – מבע אישי. הוספת ברכה מכל הלב, בין אם בכתב ובין אם על גבי המתנה עצמה (למשל חריטה על גבי סכין שף), הופכת את המתנה לבעלת ערך רגשי – וכידוע השווי של ערך רגשי גבוה לאין שיעור בהשוואה לערך כספי.

מתנת שחרור למפקד שמותאמת ספציפית אליו

דרך נוספת להפוך מתנת שחרור למפקד למשמחת במיוחד גם בלי להידרש להשקעה כספית גבוהה היא להתאים את הפריט הנבחר ספציפית למפקד. בדרך כלל השירות המשותף, והאינטנסיבי מן הסתם, מאפשר לפקודים להכיר את מפקדם ולדעת מה הוא רוצה וצריך. אם ישנו ספק, אפשר להתייעץ עם חברים קרובים של המפקד, בן/בת זוג, אח או אחות וכו'. לדוגמה, מפקד שמתכנן טיול גדול אחרי צבא יכול ליהנות מאוד מזיפו עם חריטה.

תשומת לב לפרטים הקטנים

מתנת שחרור למפקד לא צריכה להיות יקרה מדי, אבל כן צריכה להיות מוקפדת. אם למשל נבחרה מתנה עם חריטה עליה כדי להעביר את רגשות התודה וההערכה, חשוב לקנות אותה בחנות מתנות בעיצוב אישי איכותית. בדרך זו התוצאה הסופית תיראה מרשימה, ותייצר את הרגש הרצוי גם בעוד שנים רבות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן