חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרשת השבוע מפי הרב שניאור זלמן כהן

מבט לשבת עם הרב שניאור זלמן כהן, שליח הרבי ורב קהילה בשכונת הר חומה

השבת הקרובה, שבת פרשת עקב, הינה גם "שבת מברכים" חודש אלול ורוח אלול מתחילה להינשב בקרבנו.

ישנם הסבורים שחודש אלול הינם ימי פחד ורעדה מאימת הדין שהשם יתברך הולך לגזור עלינו ואף מצאו לכך רמז בשמו של חודש אלול, שהינו ראשי תיבות של "אוי לי ואבוי לי".

אמנם מעיון בדברי רבי חיים ויטאל וגדולי המקובלים, נראה שהם שמו את הדגש בכך, שבחודש זה ישנה קירבה אלוקית מיוחדת מאוד לכל יהודי באשר הוא והיכן שנמצא במצבו הרוחני.

בדבריהם מבואר, שבחודש זה ישנה הארה אלוקית של "י"ג מידות הרחמים העליונים" לכל אחד ואחת מבני ובנות ישראל. הארה של קירבה, הנותנת לכל אחד ואחת את ההזדמנות לגשת אל הקודש, להתקרב להקב"ה ולחזור בתשובה.

בעל התניא מבאר את ההתגלות האלוקית של חודש אלול, באמצעות משל של מלך היוצא אל השדה ונותן לכל אחד את האפשרות לגשת אליו, והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה להם פנים שוחקות. זאת, בניגוד לגמרי לזמן היותו בהיכל מלכותו, שם יכולים לגשת רק אנשי מעלה מיוחדים וגם זאת לאחר תקופת המתנה ארוכה והכנות הנדרשות.

הבה ננצל את ימי סגולה אלו המתחילים כבר להתנוצץ עם בוא שבת המברכת את החודש, להחזיר לקדוש ברוך הוא אהבה ולקבל את פני המלך המתגלה אלינו בקבלת עול מלכות שמים שתתבטא בהוספה של לימוד תורה, כוונה יתרה בתפילה ובעשיית חסד עם הזולת.

חודש אלול כזה מרומז דווקא בראשי תיבות של החודש, בדברי שלמה המלך בשיר השירים המבטא את הקשר והאהבה של בני ישראל לקדוש ברוך הוא, *"אני לדודי ודודי לי"*.

שבת שלום ומבורך!!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן