חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד התחבורה משלים את ההיערכות למהפכת "דרך שווה"

משרד התחבורה משלים את ההיערכות למהפכת "דרך שווה"

מינוי חופשי חודשי: במסגרת המבצע, ממחר ייכנסו לתוקף המינויים החודשיים החדשים של "דרך שווה" ברב-קו. ניתן לרכוש את המינויים החודשיים כבר היום באמצעות היישומונים "רב-קו אונליין" ו"רב-קו הופאון".

חדש! המינויים גמישים לחודש אחד, ותקפים עד היום הקודם בחודש העוקב (לדוגמה: חופשי חודשי שנרכש ב-4.8 יהיה תקף עד 3.9). למשלמים ביישומוני התשלום בטלפון החכם, מחזור החיוב הוא 25 בכל חודש, והיישומון בוחר בדיעבד את החוזה המשתלם ביותר ("חופשי יומי", "חופשי חודשי", או נסיעה רגילה).

משרד התחבורה מבקש להדגיש כי מינוי "חופשי אזור 1" תקף לנסיעות עד 40 ק"מ רק מחוץ למטרופולינים ירושלים, גוש דן וחיפה, ולא תקף לנסיעות ברכבת ישראל, רכבת קלה, כרמלית, מטרונית, ורכבלית. מצורף תרשים זרימה, לבחירת המינוי החודשי המתאים עבורך.

תזכורת כי אזרחים ותיקים עד גיל 75, ונוער בגילים 5-18 משלמים 50% מעלות המינוי החודשי.

הרחבת עמדות עדכון והנפקת "זהב-קו": אין צורך להגיע לתחנות "על הקו!" ניתן להנפיק "זהב קו" מכל מקום, באמצעות יישומוני "רב-קו אונליין" ו"רב-קו הופאון".

כמו כן, ניתן להיעזר במיופה כוח, בצירוף תעודה מזהה, טופס ייפוי כוח ובמידת הצורך תמונת פספורט. השירות ניתן גם במאות חנויות פארם וברשתות נבחרות נוספות ועל ידי מאות נציגות ונציגים של משרד התחבורה הפרוסים ב-104 יישובים.

פירוט עמדות העדכון וההנפקה זמין באתר משרד התחבורה ובמוקד 8787*. יודגש כי מתאפשרת נסיעה חינם לבני ובנות 75 ומעלה, בהצגת תעודה מזהה בלבד (ללא "זהב קו") עד ל-18 באוגוסט.

ערך צבור: "דרך שווה" יוצרת מערך הנחות אחיד, הוגן ושיווני, ומעניקה אותן לאוכלוסיות הזכאיות: בני 75 ומעלה נוסעים חינם בתחבורה הציבורית, הורחבה הנחת הערך הצבור לאנשים עם מוגבלות וזכאי הביטוח הלאומי ל-50% (במקום 33% לפני הרפורמה).

ההנחה המגולמת בהטענת ערך הצבור נשמרת ליתר אוכלוסיות הזכאים: סטודנטים, אזרחים ותיקים עד גיל 75, נוער עד גיל 18, כוחות הביטחון, אנשים עם עיוורון ומלוויהם. עם זאת, ממחר תתבטל הטבת בהטענת הערך הצבור על פרופיל רגיל.

יתרת ערך צבור שהוטענה ב"רב-קו" נשמרת לשימוש. יודגש כי ניתן להמשיך ולהטעין "ערך צבור" ברב קו, אולם הטענה זו לא תזכה בהנחה.

כמו כן, ממחר תתאפשרנה בכל הארץ נסיעות מעבר במשך 90 דקות ברדיוס 15 ק"מ בעלות נסיעה מקומית (5.5 ₪), ולא רק בלב המטרופולינים כפי שהיה נהוג עד כה.

בנוסף לכך, תחל הרחבת הז כאות להנחה לבני נוער שאינם תושבי ישראל: "דרך שווה" תעניק הנחה של 50% בתחבורה הציבורית גם לנוער שאינו תושב ישראל, ומחזיק באשרת שהייה (פרט לתיירים). על מנת ליהנות מהנחה זו, יש להנפיק רב קו או להירשם לאחת מאפליקציות התיקוף, בכפוף להצגת אישור לימודים במוסד לימודים מוכר בארץ.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי אמרה על הרפורמה: "מהפיכת דרך שווה יוצאת לדרך, והיא תאפשר לכם ולכן להגיע רחוק יותר ובצורה משתלמת יותר.

הרפורמה שהובלנו במשרד התחבורה מבטלת עיוותים היסטוריים וקומבינות פוליטיות מפלות, מייצרת כרטיסי נסיעה חדשים ומשתלמים, מרחיבה את האופציה להגיע ממקום למקום ומביאה בשורות לגמלאיות וגמלאים, סטודנטיות וסטודנטים, זכאיות וזכאי ביטוח לאומי, ילדים ונוער וכמובן – נסיעה חינם לכל מי שמעל גיל 75.

אנחנו הופכות והופכים את נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית לVIP של הדרך ואני בטוחה שמהר מאוד כל אחת ואחד יראו איך "דרך שווה" חוסכת להם הרבה יותר בחיים".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק הוסיפה: "משרד התחבורה ערוך להשקת דרך שווה. אנו מחויבים להעברה חלקה של השינוי לטובת ציבור הנוסעות והנוסעים בתחבורה הציבורית, ובימים אלה מפנים את מלוא הקשב לצרכים מהעולים מהשטח".

כל המידע על אודות הרפורמה מפורסם באתר "דרך שווה" ובמוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית 8787*.

בשורות משמחות: הבלייז הירושלמי נרכש וייפתח מחדש ביום שני הקרוב 1.8.2022

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן