חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התחזה לאונקולוג בכיר והונה חולים

תושב המרכז התחזה לפרופסור בתחום האונקולוגיה והזריק אינסולין בין היתר לתושבי יהודה ושומרון במסווה של טיפול נגד סרטן. המתחזה נעצר ויובא להארכת מעצר

 

הותר לפרסום: משטרת ישראל עצרה בתום חקירה סמויה, ישראלי שהתחזה לפרופסור בתחום האונקולוגיה העובד לכאורה במספר בתי חולים בארץ, ועפ"י החשד העניק טיפולים רפואיים ותרופות לתושבי שטחים חולי סרטן תוך ניצול מצבם הבריאותי. – זאת בעבור בצע כסף.

מהמשטרה נמסר: "מדובר באחת מפרשיות ההונאה החמורות ביותר שנחקרו בשנה האחרונה במחוז ירושלים, שכן החשוד לקח לידיו את חייהם ובריאותם של החולים במחלת הסרטן לאחר שאיתר אותם 'כטרף קל', תוך ידיעה ברורה כי אין ברשותו כל הסמכה רפואית לטפל במחלתם וכי מעשיו אף עלולים להביאם לכדי סכנת חיים".

ראשיתה של החקירה לפני כשבועיים, בדיווח שהתקבל במשטרה אודות אדם המציג עצמו כפרופסור בתחום האונקולוגיה שהעניק טיפול רפואי לחולה סרטן תושב השטחים, וזאת עפ"י החשד ללא כל הסמכה ובאמצעות תרופות שאינן מתאימות לטיפול במחלה זו.

דוברות המשטרה

 

חוקרי המשטרה שהחלו לאסוף ראיות, עדויות וממצאים נוספים, הצליחו לאתר קורבנות נוספים, גם הם חולים במחלת הסרטן, שככל הנראה נפגעו מאותו דפוס פעולה ומאותו חשוד.

מחקירת המשטרה הסמויה, עלה כי מדובר בחשוד תושב המרכז בשנות ה – 60, שעפ"י החשד התחזה הן בפרטיו המזהים והן בתפקידו, תוך שמציג עצמו כפרופסור מומחה בתחום האונקולוגיה במספר בתי חולים בארץ, ועפ"י החשד נהג להסתובב במחלקות האונקולוגיה השונות בבתי חולים באזור מרכז הארץ, שם תוך יצירת מצג שווא, 'צד' את קורבנותיו (תושבי שטחים) וניצל את מצבם הבריאותי והנפשי, בכך שהציע להם ולמשפחתם את שירותיו באופן פרטי בתמורה לתשלום שעמד על עשרות אלפי שקלים.

עוד עלה מחקירת המשטרה, כי החשוד אף הגיע במספר מקרים עפ"י החשד לביתו של חולה בתחומי יו"ש (שטח A), שם הזריק לו עפ"י החשד תרופת אינסולין במסווה כי מדובר 'בתרופה למחלת הסרטן', בעבורה גבה סכום של כ – 22 אלף ₪.

הבוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי המשטרה את החשוד במרכז הארץ והוא הובא לחקירה בחשד להתחזות כבעל תעודה, קבלת דבר במרמה, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון וזיוף.

החשוד יובא בשעה הקרובה בפני בית משפט השלום בירושלים בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן