חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המיזם שמוציא את בעלי העסקים לעצמאות כלכלית

16 יזמיות ויזמים סיימו קורס 'יזמות עסקית' בירושלים ובדרכם לעצמאות כלכלית במסגרת מיזם משותף לחיזוק עסקים קטנים בפריפריה של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד'

במטרה לסייע ליזמים להקים עסק עצמאי או לחזק עסק קיים, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועמותת "יוזמות עתיד" מחזקים מאות עסקים קטנים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ובתוך כך מעניקים, ללא עלות, הכשרה עסקית למאות בעלי עסקים קטנים ויזמים העומדים בתנאי הסף. לאחרונה הסתיים קורס יזמות עסקית בירושלים, שהנה אחת מתוך למעלה מ-30 רשויות בהן פעל המיזם. בקורס לקחו חלק תושבים ממגוון קהילות העיר, ערבים יהודים, דתיים וחילוניים; הפועלים כולם במרקם העסקים האזורי בבירה.

מלבד הקניית כלים מעשיים ומקצועיים בניהול עסק עצמאי, ניהול פיננסי ושיווק דיגיטלי, קורס ההכשרה יצר חיבור בין אוכלוסיות שונות תוך למידה ועשייה עסקית. לאחר הקורס ממשיך ללוות את היזמים "מנטור" (מלווה עסקי) שמסייע במיתוג ראשוני ובניהול שגרת העסק ויסייעו להם בהקמה וחיזוק עסקיהם. בנוסף, ניתנת ליזמים אפשרות לקבל הלוואה בתנאים מועדפים ללא ערבים בסכום של עד 40 אלף ש"ח.

יזמים רבים מעידים על כך שהקורס העניק להם ביטחון, ידע לפיתוח העסק שלהם וסיפק להם כלים מעשיים שבאמצעותם התחילו לפרוט את היעדים למעשים. אחד מבוגרי הקורס הוא מוראד עוודאלה, בן 48 נשוי + 4, אשר עסק בעשור האחרון בתרגום מערבית לעברית וההפך, עסק בתחום עם דיפלומטים במשרד החוץ, כך גם במשרד הכלכלה ומשרד ראש הממשלה, מספר כי הבין שיוכל לממש את הפוטנציאל במלואו אם יפתח עסק ללימודי ערבית ועברית.

חשוב לציין כי חלק גדול מתושבי מזרח ירושלים כלל אינם שולטים בעברית. בנוסף מוראד עובד גם כמדריך עבור מבקרים ערבים ב'יד ושם', ומספר כי למרות שזהו חלק עצוב בהיסטוריה של העם היהודי, הערכים והתוצאות של השואה צריכים להילמד בכל מוסדות החינוך, וכי בבתי הספר הערביים מלמדים כיום את נושא השואה במתכונת מאוד מצומצמת (בשיעורי אזרחות והיסטוריה נלמד כשיעור עד שלושה סך הכל). בין היתר, בין מסיימי הקורס גם נגנית נבל בת 25 נשואה + 4, החוברת עתה לנגני קלרנית ולחלילנית.

כמו כן, בעלת בית קפה שמזה שנתיים וחצי מצוי בהפסדים. היזמת, בת 36 המצפה לילד, גיבשה תכנית להבראת העסק בזכות הקורס.

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אמר: "חיזוק עסקים קטנים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית הוא יעד. מתחילת השנה חיזקנו למעלה מ-500 עסקים קטנים ובינוניים, כשהמיזם צפוי לתמוך בלמעלה מ-800 עסקים חדשים, בתקציב של כ 4 מיליון ₪ בשנה.

אנו מאמינים כי חיזוק העסקים הקטנים והבינוניים לצד עידוד יזמות, יאפשר למאות תושבים בפריפריה לשפר את מצבם הכלכלי ויתרום לכלכלה המקומית והלאומית".

יעל עובדיה, מנכ"לית "יוזמות עתיד": "הקמתם של העסקים תוך ליווי והדרכה נכונה, מהווים הזדמנות תעסוקתית. עידוד היזמות בישראל יסייע לעוד אלפי אנשים להגיע לעצמאות כלכלית ולצמצום הפערים בחברה הישראלית".

צילום באדיבות 'יוזמות עתיד'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן