חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה הוביל למותה של הנערה החרדית מרים פרץ?

מאחורי מותה המיותר של מרים פרץ, הנערה שנמצאה ללא רוח חיים בבית צפפא, עומד סיפור שלם של ביורוקרטיה שאולי סללה את הדרך למותה. כל הפרטים בפנים / מילן מועלם

 

בשבוע שעבר מצאו שוטרי משטרת ירושלים את מרים פרץ, נערה בת 17,מוטלת ללא רוח חיים בבית צפפא. מרים שהגיעה מבית חרדי בירושלים התדרדרה בשנים האחרונות לשימוש בסמים ואלכוהול וניסיונותיה הרבים של אמה לשקם את הצעירה עלו בתוהו נוכח הזמן הרב שהמתינה למעון לנערות בסיכון.

אמה של מרים, יעל פרץ, התראיינה השבוע לחדשות וסיפרה כי כבר שמונה חודשים הן ממתינות למקום שיתפנה במעון מסילה, בהוראת בית משפט. לטענתה, הרשויות גררו אותה חודש אחרי חודש בטענה כי עדיין לא התפנה מקום עבור מרים שלדברי אמה, המשיכה להתדרדר בקצב מהיר.

אמה של הצעירה מספרת כי לפני שבועיים נמצאה ביתה מחוסרת הכרה בעין יעל אחרי ששתתה אלכוהול. המקרה גרם למשטרת ישראל לדרוש את אישפוזה של מרים במכון הגמילה רטורנו, אך מרים סירבה בתוקף, אף על פי שבמשטרה הורו שהצעירה תיכנס לגמילה גם אם בכפיה.

בסוף השבוע שעבר, כמה שעות לפני שנפטרה ממנת יתר, ברחה מרים מביתה אחרי שסירבה להיכנס למכון הגמילה וטענה שבמשטרה דיברו איתה בתקיפות. מרים ברחה בעצם אל מותה באותו הלילה. כמה שעות אחרי שברחה מביתה נמאה מרים מתה בדירתו של תושב בית צפפא, מאג'ד עליאן,בן 55. עליאן חשוד שסיפק לנערה ככל הנראה סמים קשים מסוג קריסטל והרואין שהביאו למותה.

אמה יעל סיכמה בדמעות: "היא הייתה ילדה בת 17,שה תמים שזעקה למסגרת, למקום לימודים".

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן