חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פגיעה בלתי נסבלת במשפחה": פעיל ימין ערער על צו מנהלי שאוסר עליו להתקרב ליו"ש

המתיישב שתועד מקבל צו מנהלי במהלך וועדת קליטה מערער כנגד הצו: "הפגיעה במשפחתו בלתי נסבלת"

פעיל הימין נריה זארוג הגיש השגה משפטית באמצעות ארגון חוננו כנגד צו הרחקה מנהלי אשר ניתן לו לפני כשבועיים במסגרתו נאסר עליו לשהות בשטחי יהודה ושומרון למשך 4 חודשים: "הפגיעה במשפחתו של מרשי היא בלתי נסבלת ולא ייתכן שילדיו הרכים ישלמו את המחיר הכבד".

נריה זארוג, פעיל ימין הגיש השגה משפטית לאלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, באמצעות עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ובה הוא קובל על צו הרחקה מנהלי אשר ניתן לו לפני כשבועיים במסגרתו נאסר עליו לשהות בשטחי יהודה ושומרון למשך 4 חודשים.

צו זה ניתן לזארוג ימים ספורים לאחר סיום תוקפו של צו דומה שניתן לו. את הצו קיבל זארוג במהלך שהותו בפגישה עם וועדת הקליטה של הישוב יצהר לשם ביקש לעבור עם משפחתו לאחר הרדיפה המתמשכת כנגדו מצד מערכת הביטחון.

שוטרי ימ"ר ש"י פרצו לחדר ודרשו למסור לזארוג את הצו ואף לא שעו לבקשתו לסור לחדר אחר ושם למסור את הצו.

בהשגה סוקר עו"ד קידר את השתלשלות הרדיפה כנגד זארוג בחודשים האחרונים מצד מערכת הביטחון: "בחודש מרץ האחרון שוחרר מר זארוג ממעצר קצר במסגרתו נחקר על מעורבות נטענת בפעילות אלימה בכפר חווארה לאחר רצח האחים יניב הי"ד.

עם שחרורו קיבל לידיו מר זארוג, נשוי ואב לילדים רכים, צו מנהלי חמור ביותר האוסר את שהותו ביו"ש למעט בית הוריו בכוכב יעקב. מרשי ומשפחתו, רעייתו וילדיו הרכים, נאלצו להתגורר בשכירות בדירת חדר בירושלים אותה הצליחו לשכור הודות לטוב לבם של אנשים שרצו לסייע בעדם.

הילדים גדלו תקופה ממושכת בבית קטן ובסביבה חברתית לא מוכרת ולא מותאמת עבורם – דבר שפגע בהם באופן קשה", כתב קידר.

קידר מתאר בהשגה את התנהלות הושטרים כלפי זארוג בבואם למסור לו את הצו כנגדו: "בסוף חודש יולי סוף סוף תמה תקופת צו ההרחקה. מרשי וזוגתו שמו פעמיהם ליישוב יצהר להליך קליטה שהתקדם, הילדים נרשמו למוסדות החינוך ביישוב, והנה תוך כדי ראיון בפני וועדת הקליטה מטעם מזכירות היישוב נכנסו לחדר המזכירות שוטרי ימ"ר והחלו, באקט משפיל ודורסני מאין כמותו, להקריא בפני כל הנוכחים צו הגבלה מנהלי אשר צפוי להינתן למרשי ובו הרחקה נוספת מיו"ש לתקופה ממושכת.

צילום: ארגון חוננו

התנהלות מבזה זו מלמדת יותר מכל על היחס למרשי ועל השימוש שעושה מערכת הביטחון בצווים המנהליים ביחס למרשי – ביזוי והשפלה דורסניים, ללא כל צורך סיכולי אמיתי", תיאר קידר.

עו"ד קידר מציין כי בהשגה כי בשל העובדה שזארוג היה מורחק מיו"ש במשך החודשים האחרונים לא נשקפת שום סכנה ממנו ולכן יש לבטל את צו ההרחקה נגדו ולאפשר לו ולמשפחתו לנהל חיי משפחה נורמליים: "בארבעת החודשים של הצו האחרון ברור לכולנו כי מרשי היה נתון תחת פיקוח אדוק של מערכת הביטחון ובכל זאת לא נעצר, לא נחקר ולא נחשד במאומה.

סבורני כי בחינת מצב הדברים בצורה מעמיקה תצביע על מסקנה חד משמעית כי אין במידע הקיים בקשר למרשי דבר המלמד על מסוכנות עדכנית, ודאי לא כזו העומדת במבחנים המחמירים של הפסיקה ביחס להוצאת צווים דוגמת צו זה. זאת ועוד, הפגיעה במשפחתו של מרשי היא בלתי נסבלת ולא ייתכן שילדיו הרכים ישלמו את המחיר הכבד".

"נוכח האמור מבוקש להימנע מהוצאת הצו. לחילופין יבקש מרשי להמיר את תנאי הצו כך שיתאפשר לו לגור ביישוב יצהר בתנאים מגבילים כפי שיימצא לנכון, כך שמשפחתו תוכל סוף סוף להתבסס ביישוב התואם את אורח חייה והילדים יוכלו להשתלב במסגרות חינוכיות שכה חשובות עבורם בשלב זה של החיים, כעת עם תחילת שנת הלימודים הקריבה. תקוותי כי הדברים יפלו על אוזניים קשובות ויעוררו דיון מחודש בעניין מרשי בקרב הגורמים הרלוונטים", חתם קידר.

צילום: ארגון חוננו

אפילו בלי רישיון: צעיר בן 17 נעצר בחשד לגניבת רכב מדרום העיר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן