חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

2031 באופק: הקו הסגול שיעצב מחדש את דרום ירושלים

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים: מנוע להתחדשות עירונית בשכונות קריית היובל וקטמונים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, אישרה לאחרונה את התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. הקו החדש, שאורכו כ-10 ק"מ, יעבור בשכונות קריית היובל, מלחה, פת וקטמונים, ויחבר את אזורי הדרום של העיר לרשת התחבורה הציבורית המתפתחת.

הקו הסגול, המתוכנן לעבור ברחובות טהון, גולומב, קוליץ, ומתחבר באמצעות מנהרה מתחת לשכונת מלחה אל רחוב יהודה הנשיא בקטמונים, יהווה ציר תחבורה חשוב בדרום העיר, שיחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים – האדום, הירוק והכחול. בכך, רשת הרכבת הקלה בעיר תורחב ותאפשר חיבורים נרחבים בין נקודות מוצא ויעד בעיר, מה שיתרום להפחתת הגודש בכבישים, יפחית זיהום אוויר, ויקצר את זמני הנסיעה.

דרום ירושלים במסלול מהפכה: הקו הסגול כאבן דרך בהתחדשות העירונית

הוועדה הדגישה את התרומה המשמעותית של מערכת הרכבת הקלה לאיכות החיים בעיר, תוך קידום תחבורה ציבורית נוחה ויעילה. כמו כן, ציינה הוועדה את השפעתו של הקו הסגול על תהליכי ההתחדשות העירונית בשכונות קריית היובל וקטמונים, שמקבלות בשנים האחרונות תשומת לב מיוחדת לצורך שדרוג המרחב הציבורי והשירותים לתושבים.

הקו החדש מצטרף לפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה, שהיקפו כ-14 מיליארד ש"ח, ובמסגרתו צפויות להתחיל עבודות ההקמה כבר בסוף השנה הנוכחית. השיא בעבודות מתוכנן לשנת 2025, והקו צפוי להתחיל לפעול בשנת 2031.

שירה תלמי באבאי, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, ציינה כי: "ירושלים מובילה ומקדימה את יתר הערים בכל הקשור בפיתוח תחבורה ציבורית באמצעות מערכת להסעת המונים ובעידוד הליכתיות. ירושלים נהנית כעשור מקו רכבת קלה פעיל ולעיר כבר אושרו מספר קווי רכבת קלה הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים. רשת הרכבת הקלה תחבר את השכונות המתחדשות של העיר אל מוקדי תעסוקה".

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן, הוסיף: "התוואי שנבחר למעבר הקו הסגול הינו המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית. בכך מבטא מסלול הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי בינוי ובבניה המחודשת של שיכוני ירושלים".

כך, עם אישורו של הקו הסגול, ממשיכה ירושלים לבסס את עצמה כחלוצה בתחום התחבורה הציבורית בישראל, תוך שדרוג איכות המרחב העירוני בשכונות הוותיקות בעיר ושיפור הנגישות והשירותים לתושבים.

הליך הפרידה מהמזומן: בציבור הישראלי מוכנים לשלב הבא שכבר כאן? כל הפרטים – כיף

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן