חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרישה להשעות את תא חד"ש מהעברית

ארגון בצלמו דורש להשעות את הפעילות בעקבות דקת דומיה לזכר המחבל שנעשתה בתוך הקמפוס. מהעברית נמסר: "פעילויות אלו נערכות מטעם הגופים הסטודנטיאליים בלבד ואינם משקפות את עמדת האוניברסיטה"

 

בשבוע שעבר כינס תא חד"ש כנס סטודנטים באוניברסיטה העברית, במהלכו הוקרן סרטה השנוי במחלוקת של לאה צמל. בנוסף, במהלך הכנס עמדו המשתתפים דקת דומיה לזכר מחבת שרצח יהודי לפני 18 שנים ומת בכלא מסרטן.

בעקבות כך פנה ארגון בצלמו לנשיא האוניברסיטה והרקטור ודרש להשעות את פעילות התא.

במכתב ששיגר היועמ"ש של בצלמו ,עו"ד מיכאל ליטווק נכתב:  "החודש קיים תא חד"ש אירוע תמיכה והזדהות עם המחבל אשר הוטלו עליו 3 מאסרי עולם לאחר שרצח את איליה קריביץ' הי"ד ווידא בו הריגה, מדובר ברצח בדם קר של אזרח חף מפשע, דבר המהווה ללא ספק פשע מלחמה.  כידוע, פעילות כל תא מחייבת מראש עדכון מלא לאוניברסיטה.

מתוך עמוד הפייסבוק של תא חדש

 

אבקש לדעת האם עודכנתם מראש על התוכנית לעמוד דקת דומיה לזכר המחבל? ככל שהתשובה חיובית, אבקש לקבל את סיבת אישורכם לעמוד דקת דומיה לזכר מחבל מורשע עם דם על הידיים.

ככל שלא התקבל אישורכם, כך סביר להניח, אודה להשעיה מיידית של תא חד"ש והטלת עונשים על הסטודנטים המעורבים.

יוזכר, כנגד ארגון אם תרצו שצעק בהרצאה של הפרופ' עמירם גולדבלום, נענש התא הושעה התא למשך חודש ימים, אם כך, אירוע הזדהות עם מחבל פעילות אסורה בהתאם לחוק הטרור חמורה לאין ערוך, לזאת מתווספת העובדה כי של אי ציות לכללים ואי עדכונכם בדבר קיום האירוע".

לסיום נכתב:  יובהר, ככול שמכתבי זה לא ייענה תוך 5 ימים, ייאלץ הח"מ לפנות למל"ג ובהמשך לוועדת החינוך של הכנסת לבדוק את פרטי האירוע".

מארגון בצלמו נמסר: "לא ננוח עד שתומכי הטרור ייענשו" .

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "מדובר באירוע של התא הפוליטי חד"ש אשר התקיים באוניברסיטה במסגרת פעילות ציבורית שסטודנטים מארגנים מעת לעת במגוון נושאים, ובמסגרת חופש הביטוי, פעילויות אלו נערכות מטעם הגופים הסטודנטיאליים בלבד ואינם משקפות את עמדת האוניברסיטה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן