חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיאנית החולים בשעלת: ירושלים

דוח משרד הבריאות חשף שירושלים היא שיאנית החולים בשעלת. חברת מועצת העיר ירושלים, עינב בר כהן מהתעוררות  "העובדה שהעיר ירושלים היא שיאנית במקרי התחלואה של מחלת השעלת היא מדאיגה ומטרידה מאוד, ובעיקר צריכה להדיר שינה מעיני כל הגורמים המקצועיים הקשורים בנושא" 

דו"ח משרד הבריאות שפורסם קובע שבמחוז ירושלים מחלת השעלת הנפוצה ביותר בארץ. בשנת 2019 חלו בירושלים כמעט 500 תושבים במחלה, כמעט כפול מהשניה לה בתואר המפוקפק, תל אביב. 

חברת המועצה עינב בר כהן שכבר העלתה בעבר את הסכנות הטמונות בהתפשטות המחלה אמרה היום: 

"העובדה שהעיר ירושלים היא שיאנית במקרי התחלואה של מחלת השעלת היא מדאיגה ומטרידה מאוד, ובעיקר צריכה להדיר שינה מעיני כל הגורמים המקצועיים הקשורים בנושא. עיריית ירושלים כגורם האחראי והמפקח על טיפות חלב בעיר,נדרשת לבצע עבודת עומק משמעותית יותר לצורך השגת המטרה החשובה של עידוד התושבים לבצע חיסונים".

דוח משרד הבריאות

" הדוח אשר מצביע בבירור על שיא במקרי התחלואה בקרב ילדים עד גילאי שנה, בהם השעלת היא הקטלנית ביותר, מחדד לכולנו את חשיבות הקריטית של הטיפול בנושא. מדובר בהצלת חיים של ממש, דבר שאסור להקל בו ראש.אני סבורה כי הגיע העת שעירייה תפנה משאבים גדולים יותר לנושא". 

בר כהן טוענת שיש להגדיל את המודעות למחלה ולחשיבות החיסון ועל העירייה לקחת אחריות ולעודד את התושבים להתחסן בכל דרך. 

" לשם עידוד המודעות לחשיבות החיסונים בקרב המגזרים השונים זאת באמצעות קמפיינים, הקמת ניידות חיסונים בשטח, והרצאות וסדנאות חובה להורים במוסדות החינוך. אלה הצעות שכבר העליתי בעבר בפני ראש העיר והגורמים המקצועים ואני מקווה שהפעם לאור הדו"ח החמור, הם יקודמו. אני קוראת לראש העיר להיות קשוב לנתוני הדוח החמור ולפעול במידי לשנות את המציאות בשטח, לפעול לצמצום התפשטות המחלה לצד הגברת מספר המתחסנים. זאת לטובת בריאות תושבי העיר ירושלים".

עינב בר כהן. צילום ראובן קפוצינסקי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן