חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בהמשך לחשיפת ירושלמים: פרויקט מורדות גילה יאוכלס

סוף לסאגה: אחרי חמש שנים הפרויקטים במורדות גילה אושרו לאכלוס. משה ליאון: "אני שמח שלאחר עבודה קשה של כלל הגורמים המקצועיים הצלחנו לסייע לדיירים ולאפשר לפרויקטים להתאכלס"


בעקבות חשיפת ירושלמים:היום בצהריים חתמו בעיריית ירושלים על טפסי 4 ויאפשרו לפרויקטים במורדות גילה להתחיל תהליך אכלוס.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני שמח שלאחר עבודה קשה של כלל הגורמים המקצועיים הצלחנו לסייע לדיירים ולאפשר לפרויקטים להתאכלס. כל פרויקט דיור חדש בעיר הוא מבורך ואנו בעיריית ירושלים נעשה הכל על מנת להמשיך ולסייע לתושבי הבירה".

כזכור, לפני חמש שנים שווקו קרקעות מורדות גילה ע"י מינהל מקרקעי ישראל כאשר כביש הגישה לשכונה נותר באחריות משרד השיכון והבינוי. מיד עם תחילת העבודות התגלו קברים במקום שאילצו את משרד השיכון להפסיק את העבודות במקום.

כביש הגישה לפרוייקט בשכונת גילה, צילום: נציגי הדיירים

 

לאחר בדיקה של מיטב הגורמים ומאחר ולא קיימת אפשרות להעתקת הקברים הוחלט במשרד השיכון להשקיע עוד 100 מיליון ש"ח ולבנות גשר במקום. רעיון הגשר ייצר מאבק נוסף עד שלבסוף התקבלה פשרה.

הפשרה: נסללה הגישה דרך עין יעל למורדות מערב גילה אשר אפשרו את כניסת היזמים דרך עין יעל. הבנייה החלה.

לפני כחצי שנה החלו הקבלנים לסיים את הבניה ולפני כחודשיים התקבלה בעירייה הבקשה הראשונה לטפסי 4. במקביל, הכביש הזמני אותו סלל משרד השיכון נמצא ע"י מהנדסי הבטיחות של משטרת ישראל ומשרד התחבורה כלא בטיחותי.

לאחר פניות רבות שהתקבלו בלשכת ראש העיר מצד התושבים המיואשים החליט ראש העיר להרים את הכפפה ולסייע להם. ב18.12 התקיים סיור בשטח בו נכחו נציגי התושבים, ראש העיר ירושלים משה ליאון, גורמים בכירים במשרד התחבורה, גורמים בכירים בעיריית ירושלים, משטרת ישראל ומנהלי הפרויקטים.

בסיום הסיור הוסכם כי יועץ בטיחות שיוסכם ע"י כולם יגיש את חוות דעתו לשיפורים הנדרשים בכדי שהכביש יהיה בטוח לנסיעה ויאפשר את אכלוסו של הפרויקט.

היום, 31.12, הסתיימו כל תיקוניי הליקויים ונחתמו כל האישורים הנדרשים ע"י כלל הגורמים, וטופסי ה4 ניתנו ע"י עיריית ירושלים ליזמים.המשמעות: הפרויקטים אושרו לאכלוס.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן