חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטיול הסתיים בנפילה מסוס – התביעה הוגשה לבית המשפט

בן 48 יצא לטיול מאורגן במדינת קירגיזסטן שהיה כרוך ברכיבת סוסים ואשר אורגן והיה תחת פיקוחה ואחריותה של חברת נסיעות.

ביום השלישי לטיול, עת דהר התובע על סוס אשר ניתן לו על ידי חברת הנסיעות כחלק מהטיול המאורגן, נפתח לפתע האוכף עליו ישב התובע וכתוצאה מכך הוא עף מגב הסוס, גופו הוטח על הארץ בעוצמה רבה והוא נפגע בכל חלקי גופו ובעיקר בכתף ימין.

על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד לידור פוגל – אורן, פונה התובע פינוי רכוב משך לא פחות מאשר 8 שעות בעודו סובל משבר מרוסק בקלביקולה ומשברים בשש מצלעותיו. משך אותן שמונה שעות של פינוי רכוב סבל התובע מכאב עז ביותר, דימם, טולטל ללא הפסק ואיבד הכרתו לפרקים.

 

עוד טוען התובע בכתב התביעה כי עם הגעתו לביה"ח המקומי והבנת חומרת נזקו, נאלץ להמשיך את מסעו המייסר ארצה כשהוא סובל מכאבים עזים ביותר וללא כל טיפול עד אשר הגיע למחרת לפנות בוקר לביה"ח "שיבא", אובחן כאמור לעיל ונותח בכתף.

עו"ד לידור פוגל-אורן שמייצגת את התובע טוענת כי הוא עבר מסכת ייסורים בימים הסמוכים שלאחר התאונה ולאחר ההתערבות הכירורגית עבר סאגה שיקומית מפרכת ועד לשעה זו עודנו סובל מכאב ומוגבלות בתנועת ידו הדומיננטית.

התובע טוען בתביעתו כי אחריות הנתבעת כלפיו נגזרת מהסכם ההתקשרות מסוג של שירות שבין הצדדים, במפורש או במשתמע, כאשר ברי כי ציפיות מטיילים שכמותו, לאחר שבחרו ברכישת טיול מאורגן, ולא בטיול עצמאי, הינה כי הנתבעת תעשה את כל שנדרש כדי שהטיול יסתיים בשלום.

נוכח נזקו הבלתי הפיך התובע דורש פיצויים של למעלה ממיליון שקל על פי התחשיב שהגיש לבית המשפט.

"אין לראות בסוכנות הנסיעות כמתווך בלבד"

עו"ד לידור פוגל-אורן, שמייצגת את התובע, מסרה בתגובה: "למרות שמדובר בתאונה שארעה בחו"ל התובע הגיש את תביעתו, באמצעות משרדנו עפ"י הדין הישראלי, פקודת הנזיקין, בטענה שהנתבעת, כמארגנת הטיול, החבה כלפיו חובת הזהירות, הפרה את חובותיה כלפיו והתרשלה, ובמעשיה או מחדליה העמידה אותו בסיכון בלתי סביר.

בעניין זה חשוב להסביר כי העוולה במקרה זה היא רצף פעולות שגרמו לתאונה במעשה או במחדל של הנתבעת כפי שנטען בכתב התביעה".

עוד אמרה פוגל-אורן, "נכון שהנזק לתובע לא התרחש בישראל, ואולם, אין בכך כדי לשלול את אחריות הנתבעת כמארגנת הטיול, לכשלים שבוצעו בתכנונו או בארגונו. במקרה זה הנתבעת כשלה בתכנון וארגון הטיול, עת לא בחרה ספק מקומי אחראי ומקצועי בעיקר נוכח אופיו של הטיול בהיותו טיול רכיבה על סוסים.

בנוסף, כנטען בכתב התביעה, הנתבעת כשלה בביצוע הטיול, באמצעות המדריך מטעמה, שהינו נציגה בחו"ל. לכן העובדה כי התאונה התרחשה בחו"ל לא מונעת מהתובע לתבוע את הנתבעת לפי הדין הישראלי ויש לבחון את התנהלותה של הנתבעת ושל הנציג מטעמה על פי דיני פקודת הנזיקין.

לעניין מעמד "סוכנות נסיעות" כלפי משתתפים בטיול מאורגן, נקבע זה מכבר בפסיקה ענפה כי אין לראות בסוכנות נסיעות כ"מתווך" בלבד, אלא, כמי שנושאת באחריות במישורים שונים כלפי משתתפי טיול מאורגן".

צילום: pixabay

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן