חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל הנכבה חוזר

ים של אירועים בירושלים, אחד מהם הוא פסטיבל נכבה בסינמטק. חברי המועצה יתנגדו למימון , העירייה מצהירה: "לא מממנים את הפסטיבל"


 

בשבוע הבא יצא לדרך שוב, פסטיבל מעורר מחלוקת, פסטיבל הנכבה. הפסטיבל יכלול הקרנות סרטים ושיחות בסינמטק ירושלים וכן סיור בשכונת עין כרם.

הפסטיבל מופק על ידי ארגון זוכרות שהינו ארגון קיצוני הפועל לציין את הגירוש הגדול שישראל עשתה בהקמת המדינה ופועל לציין את יום העצמאות כיום אבל לאומי,יום הנכבה. בנוסף ,הארגון קורא לחרם על ישראל ובעקבות כך אף הפסיקה הקרן החדשה לישראל לממן אותו.

אין זו הפעם הראשונה שהפסטיבל הזה מתקיים דווקא בירושלים. בשנה שעברה התקיים הפסטיבל וחמישה חברי מועצה דאגו לשלוח מכתב ברור לראש העיר משה ליאון, (חגית משה ויהודה פרוידגר מהבית היהודי   אריה קינג ויהונתן יוסף מסיעת מאוחדים וכן המשנה לראש העיר הגברת פלר חסן נחום) ובו נכתב: "אנחנו כולנו דורשים ממך ומתחייבים, ככל שהפסטיבל לא יבוטל נקזז את סכומי הכסף שפסטיבל הנכבה הכניס מתקציב העיריה הבא ונמנע תקצוב עתידי לסינמטק. אנו מכבדים כל מוסד תרבות, אולם אין שום סיבה לממן מתקציב העירייה אירועים הפוגעים בישראל" .

עוד כתבו חברי מועצת העירייה: "אין כל היגיון שתושבי העיר יממנו דברים כאלה וישרתו את הקיצונים שבקיצונים הפועלים להחרמתנו".

הפרסום לפסטיבל

 

בנוסף יעלה בפסטיבל סרט המעודד ותומך בנסיונות לשבור את הגדר ועוקב אחרי ההפגנות וצעדות השיבה שמתקיימות בשנה האחרונה .

מארגון בצלמו נמסר: "חוק הנכבא חל בדיוק במקרים אלו. אנחנו דורשים מראש העיר ובפרט מחברי מועצת העיר שהתחייבו לעמוד בדיבורם ולמנוע את הפסטיבל הזה ולחילופין לדאוג הסינמטק לא ימומן יותר מתושבי ירושלים. האיחוד האירופי וארגון החמאס ישמחו לממן את הפרוייקטים האלה".

פנינו לחמשת חברי מועצת העיר החתומים על המכתב ושאלנו האם בכוונתם לפעול להפסקת המימון לסינמטק ככל שיעלה פסטיבל הנכבה בשבוע הקרוב.

סגנית ראש העיר חגית משה שהודיעה שתמשיך להתנגד למימון הסינמטק בעקבות הפסטיבל. כך גם הודיע חבר המועצה אריה קינג.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה שהם אינם מממנים את הפסטיבל.

מהסינמטק נמסר:" אין תגובה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן