חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המטבחון החדש של ירושלים

עכשיו זה רשמי, מתחם "המטבחון", מתחם קולינרי חדש נפתח היום בגן הוורדים מול בניין הפרלמנט הישראלי.

אירוע הפתיחה נערך במעמד מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, השר לירושלים ומורשת זאב אלקין, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל משרד ירושלים: מרדכי בניטה ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: אייל חיימובסקי.

ההשראה להקמת "המטבחון", לקוחה מערי ממשל ברחבי העולם כדוגמת ברלין ווושינגטון שבזמן ארוחת הצהריים פוקדים עובדי המשרדים הממשלתיים ומבקריו הרבים את שדרת הפוד-טראקס המציעה להם מגוון רחב ועשיר של מאכלים.

המתחם החדש נועד לשפר את איכות חייהם של עובדי המדינה והמבקרים הרבים בכנסת, במשרדי הממשלה ובבית המשפט העליון שכן באזור זה אין מסעדות ובתי קפה במרחב הציבורי. לצד האפשרויות הקולינריות של מתחם "המטבחון", יציע המקום בהמשך פעילויות פנאי וההעשרה נוספות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מהחמין שבגאולה ועד בתי הקפה שבמתחם התחנה, ממסעדות השף ועד שוק מחנה יהודה, ירושלים שופעת חוויות אוכל עשירות, שמהוות מוקדי בילוי, ותיירות מהגבוהים בארץ.

האוכל בירושלים הוא משל לירושלים עצמה, תערובת של טעמים, ריחות וצבעים, שכל אחד יכול למצוא בה את הטעם שהוא אוהב.
בראיה לרחוק אני רואה את המקום הזה מלא אנשים ובעלי עסקים עומדים בתור בשביל לקחת חלק, והוא קרוב.

אין לי ספק שהמטבחון יהפוך לזירת שיתופי פעולה חוצת משרדים וחוצת מגזרים, והוא מסמל את התחדשותה של העיר ירושלים, את פריחתה ושגשוגה".

מתחם ה"מטבחון", יוזמה משותפת של המשרד לירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים, יכלול שלושה "פוד טראקס" של מסעדות מובילות מירושלים, שיוחלפו כל חודש, במחירים שנעים בין 35-55 ₪ ובשיתוף תן-ביס. המסעדות שיתמקמו במהלך חודש ינואר הקרוב במתחם הן: רשת בתי הקפה "קפית" שתציע תפריט חלבי, מסעדת "אנג'ליקה" ומסעדת השוק- "המוציא" עם תפריט בשרי.

יכולים לשבת על קפה, בופה או מאפה. המטבחון. צילום: דוברות עירייה ירושלים

מה יהיה אפשר לאכול במתחם? רשת בתי הקפה 'קפית' תגיש בצהריים מרק בצל ופוקצ'ה, פיש אנד צ'יפס ואורגנטו בטטה בבוקר תגיש הרשת קפה, מאפים ובורקסים.

במסעדת 'המוציא' יוכלו המבקרים לבחור בין מרק קובה סלק, סופריטו בקר ותפוחי אדמה ומעקוד פשטידה מרוקאית בפיתה או צלחת. מסעדת 'אנג'ליקה' תציע קציצות בשר עם ארטישוק ירושלמי, סלרי וזעפרן, דלעת ערמונים עם סלט עדשים וקרישה ואסאדו בקר עם ברביקיו ביתי ומייפל.

רה"ע משה ליאון במטבחון, צילום: דוברות עיריית ירושלים

מנתוני הרשות לפיתוח ירושלים, עולה כי הריכוז הגדול של עובדים במגזר הציבורי בירושלים הינו בקריית הממשלה. משרדים כגון: משרד רה"מ, משרד האוצר, משרד הפנים, משרד הכלכלה, משרד התחבורה ועוד, כנסת, בית המשפט העליון, בנק ישראל ואחרים, חולקים את המרחב האורבני של גבעת רם, כאשר כל משרד ומשרד מתנהל בפני עצמו, כמעט מבלי שתהייה לעובדים נקודות עוגן לפגוש קולגות ממשרדים אחרים במרחב הציבורי.

 

בירושלים מועסק המספר הגדול ביותר בישראל של עובדים בשירות הממשלתי והוא עומד על כ- 32 אלף, מחציתם תושבי העיר ושליש מתוכם גרים במטרופולין ירושלים.

 

לצד העובדים הקובעים, מדי יום עולים אל קריית הלאום: נציגי מערכת הביטחון וצה"ל, עיתונאים ועורכים, חברות לובינג וממשל, מכוני מחקר, כלי תקשורת בינלאומיים ונציגי ארגונים אזרחיים ועוד.

 

זאב אלקין, משה ליאון והנוכחים בטקס הפתיחה. צילום: דוברות עיריית ירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן