חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פשיטה על כת בירושלים: שוחררו 50 נשים שפעלו תחת הנהגתו של אדם שכינה עצמו בתואר "רב"

משרד העבודה והרווחה השתתף לפנות בוקר בפשיטה משטרתית על מתחם מגורים של מדרשה בירושלים, אשר על פי הגדרות משרד העבודה והרווחה הינה בעלת מאפיינים של כת.

בפשיטה שנערכה לפנות בוקר נטלו חלק משטרת ישראל, משרד העבודה והרווחה, כוחות כיבוי אש, עיריית ירושלים ומשרד הבריאות ובמהלכה נעצר הרב העומד בראשה העומד בראש המדרשה ויחד עמו נעצרו עוד תשע נשים מתוכן אחת קטינה.

הפשיטה נערכה בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד ובמשטרה אודות המתרחש בתוך המדרשה ובהן חשדות להתעללות פיסית ומינית בנשים והתעללות והזנחת ילדים.

על פי הדיווחים שהגיעו לרשויות הרווחה ולמשטרה, במקום ישנו גן ילדים לבני שנה עד 6 שפועל בניגוד לחוק ובשיטות חינוך של אלימות, התעללות והזנחה.

משטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה פועלים לאתר את הילדים שהוריהם חברים בכת על מנת לברר את התלונות שהתקבלו על אלימות והתעללות.

בינתיים אותרה ילדה אחת אשר נלקחה יחד עם אביה למרכז הגנה של משרד הרווחה לצורך גביית עדות על ידי חוקרת ילדים.

על פי הידוע, במדרשה חברות כ-50 נשים. מעדויות שהגיעו לרשויות מנשים שהיו חברות במדרשה בעבר, המשתתפות סובלות מניצול, אלימות, פגיעות מיניות, עושק והפחדה.

על פי עדויות שנאספו בידי היחידה לטיפול בנפגעי כתות במשרד העבודה והרווחה, מנהיג הכת המכנה עצמו בתואר "רב" מחייב את המשתתפות לשלם כספים עבור קיום המדרשה, לא מאפשר להן קשר עם משפחתן ועם הוריהן ומחייבן להינשא אך ורק לבני זוג שהוא קובע עבורן.

במשרד העבודה והרווחה אומרים כי מי מהנשים אשר תביע רצון לצאת מהמדרשה תוכל לקבל לטיפול ושיקום מותאם אישית במימון המשרד.

מנהלת מחוז ירושלים במשרד העבודה והרווחה, אורלי אוסטרמן: " מברכת על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים שנטלו חלק בהפסקת הסבל של הנשים והילדים. מחוז ירושלים שם במרכז סדר היום את מיגור תופעת הקבוצות הפוגעניות הקיימות ולדאוג לרווחתם של נפגעות ונפגעים שמתקשים להגן על עצמם. "

נזכיר שתושבים חרדים נאבקים בתופעה של שרלטנים שמגיעים לשכונות חרדיות ומנסים להתחזות לרבנים ולפגוע ולנצל אנשים אותם הם מזמינים מערים אחרות.

הכת הנוכחית פעלה בשכונת גאולה, ובעקבות מידע שהתקבל במשרד העבודה והרווחה בוצעה הפשיטה על המקום.

מהמשטרה נמסר לפני זמן קצר: " לפני זמן קצר, האריך בית המשפט השלום בירושלים ב 7 ימים את מעצרו של החשוד המרכזי בפרשיה שנחשפה הבוקר ועוסקת בחשד על התנהלות בקהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק."

עו"ד גבי טרונשוילי שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבוריות: "אנחנו נמצאים בשלבים ראשונים של ההליך והרב טוען כי מדובר בסכסוך בין נשים שנמצאות בסמינר לבני המשפחה שלהן שבעקבותיו הוגשו תלונות בעבר עחיהן כבר נחקר ולא נמצא דבר. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש את כל החשדות"

המבנה בו פעלה הכת. צילום: דוברות משרד העבודה והרווחה
המבנה בו פעלה הכת. צילום: דוברות משרד העבודה והרווחה

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן