חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד החינוך מצדיע לירושלים

לרגל יום ירושלים: כמה תלמידים ביקרו בירושלים,מה היה האתר הפופולרי ביותר וגם אירוע השיא בבריכת הסולטן. מנכ"ל משרד החינוך: " מערכת החינוך עוסקת בהקניית מורשתה של העיר וחשיבותה לאורך שנת הלימודים כולה"

דוברות משרד החינוך

 

משרד החינוך פרסם היום נתונים מעניינים לרגל יום ירושלים שיחול ביום ראשון ברחבי העיר. כ-120 אלף תלמידים ביקרו בשנה החולפת בירושלים וזה לא הסוף. על פי ההערכות, עד לסוף השנה יבקרו עוד כ-80 אלף תלמידים בבירה.

האתר הפופולרי ביותר בו ביקרו תלמידי ישראל הוא הכותל המערבי. למקומות הבאים הגיעו העיר העתיקה, הר הרצל, יד ושם וכנסת ישראל.

לרגל יום ירושלים קיים משרד החינוך אירוע מרגש של למעלה מ-7000 תלמידים שאחזו ידיים בשרשרת אנושית אדירה ממנורת הכנסת ועד למנורת המורשת בכותל המערבי. כמו כן, בבריכת הסולטן התקיימה עצרת ממלכתית לציון יום איחוד ירושלים בהשתתפות של עשרים אלף תלמידים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "הקשר בין ירושלים, העם היהודי ומדינת ישראל הוא קשר יחיד מסוגו, מראשית התהוות העם. מערכת החינוך עוסקת בהקניית מורשתה של העיר וחשיבותה לאורך שנת הלימודים כולה, ומבכרת את העיר על יום חגה. רבבות התלמידים שיפקדו היום את העיר, ישירו את שירה הייחודי, הערכי והשורשי, של בירתנו בליבם".

מערכת החינוך ציינה את יום ירושלים במגוון רחב של פעילויות ייחודיות בגני הילדים ובתי הספר בכל המחוזות ובכלל המגזרים. הפעילות נועדה לחשוף את התלמידים לחשיבותה של ירושלים ומקומה כבירת ישראל בעבר, בהווה ובעתיד.

לרגל המאורע הקדיש המשרד היום, יום ייחודי לציון 'יום איחוד ירושלים' שיחתם באירוע שיא בריכת הסולטאן. במסגרת האירוע זכו כ- 20,000 תלמידים ליהנות מגוון רחב של פעילויות חינוכיות ברחבי הבירה, מסיפורי גבורה ומביקורים באתרי מורשת וביניהן; ארמון הנציב, גבעת התחמושת, נחלאות ובמשכן הכנסת.

בנוסף, במסגרת אירועי החג, ישתתפו חלק מתלמידי המגמה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה, שתכנית הליבה שלה הינה לימודי ירושלים לדורותיה, במיזם ייחודי של למידת עמיתים אשר במסגרתו ידריכו התלמידים את חבריהם לבית הספר ברחבי העיר כחלק מהציון שלהם לבחינת הבגרות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן