חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלריית ברבור נגד עיריית ירושלים

הסיפור שלא נגמר: עמותת בר קיימא דורשת מבית המשפט להשאיר את המבנה העירוני ברשותה או לספק לה מבנה אחר. חבר המועצה, עו"ד חביליו: "מתנגד לפינוי"


שוב זה קורה: עמותת בר קיימא שמפעילה את גלריית ברבור בשכונת נחלאות, עתרה לבית המשפט נגד צו הפינוי שקיבלה.

כזכור, לפני מספר שנים הורה ראש העיר, ניר ברקת לפנות את הגלריה שאירחה ארגוני שמאלת קיצוני וערכה תערוכות נגד חיילי צה"ל. העמותה סירבה לפנות את הגלריה והעירייה עתרה לבית המשפט שהוציא לעמותה צו פינוי.

מפעילי הגלרייה ערערו למחוזי ושוב הפסידו ולפני חודש וחצי קיבלו שוב צו פינוי. השבוע בחרה העמותה שוב לערער על החלטת בית המשפט. בערעור שהוגש הביעו אנשי העמותה את מחאתם על צו הפינוי וביקשו להשאיר אותם במבנה או לקבל מבנה עירוני חלופי להמשך פעילותם.

 

חבר מועצת העיר ירושלים, עורך הדין יוסי חביליו שייצג בעבר את העמותה, מסר לאתר "ירושלמים": "אני מתנגד לפינוי גלריית ברבור שהיא מוסד תרבות חשוב בירושלים וסמל לחופש הביטוי ההכרעה היא בין עיר פתוחה ופלורליסטית לעיר סגורה וחשוכה אני מקווה מאוד שבית המשפט יקבל את העתירה הצודקת וימנע את פינוי הגלריה".

מארגון בצלמו נמסר:" שוב מוכח שאין קשר בין תושבי השכונה לגלרייה .תושבי השכונה אינם חלק מהמאבק. המאבק הינו של השמאל הקיצוני שחלקו אף תומך בטרור. כזכור בגלרייה אף שוכן הספר של המרגל עזמי בשארה שריגל לטובת החיזבאלה. בקביעות נערכים שם ערבים נגד חיילי צה'ל ומדינת ישראל. אנחנו קוראים לעייריה לא לוותר ולפעול בנחישות לסגירת המקום מיידית".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן