חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המהפך של שכונת קטמונים

הפרויקט מגיע לשכונת קטמון ח-ט: 340 יחידות דיור יוקמו בשלושה מגדלי מגורים. כל הפרטים על הפרויקט השאפתני


הוועדה המחוזית ירושלים החליטה על הפקדת תכנית לפינוי בינוי בשכונת קטמונים ח-ט. התכנית כוללת 340 יחידות דיור שייבנו בשלושה מגדלים בני 24-30 קומות, 1,600 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, שטח ציבורי פתוח בהיקף של כדונם וחצי ושטחים עבור בית ספר וגני ילדים.

מדובר במתחם על שטח של כ-8 דונם בין הרחובות פת, יצחק שדה ובר יוחאי. ברחוב פת מבוצעות בימים אלה עבודות הפיתוח של הקו הירוק של הרכבת הקלה, והמתחם עתיד ליהנות משירות הרכבת.

התכנית כוללת 340 יחידות דיור שייבנו בשלושה מגדלים בני 24-30 קומות. המגדלים ייבנו מעל בינוי נמוך יותר של 8 קומות שימשו גם הם למגורים. במתחם קיימים כיום שלושה מבני שיכון הכוללים 95 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרוייקט. בנוסף ליחידות הדיור, התכנית מציעה 1,600 מ"ר עבור שימושי תעסוקה ומסחר, כדונם וחצי של שטח ציבורי פתוח, וכן מקצה שטחים עבור בית ספר, גני ילדים ובית כנסת, זאת כמענה לצרכי השכונה אשר עתידה לעבור תהליך התחדשות עירונית בשנים הבאות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: " אני מברך את הועדה המחוזית על אישור פרויקט מגורים נוסף שממשיך את תנופת ההתחדשות והבינוי בעיר.
תנופת ההתחדשות תביא לחיזוקה של העיר. במקביל לאישור הדיור אושרו גם שטחי מסחר והוקצה שטח לבית ספר חדש כך שהמעטפת הכוללת תאפשר למשפחות צעירות תנאים אידיאלים. אנו נמשיך גם בשנים הבאות וגם בשכונות נוספות להשקיע משאבים וליצור תנאים אידיאלים לחיים מאושרים בירושלים".

מתכננת המחוז שירה תלמי-בבאי ציינה כי "התכנית ממשיכה את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעה מעבר לתוספת יח"ד לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, גם שיפורים משמעותיים של השלד והמרחב הציבורי ושדרוג של רמת השירותים העירוניים וזאת בסטנדרטים הראויים לעיר איכותית ודינמית. התכנית כוללת עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין גני ילדים, מעונות יום, יחד עם שטחי מסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת.

משרד פייגין אדריכלים.

 

בתוך כך, החליטה הוועדה להפקיד תכנית לתוספת קומה לבית מלון "היכל שלמה" של קבוצת המלונאות אינטרקונטיננטל במרכז העיר ירושלים, בכך צפוי המלון לכלול 16 קומות. מדובר במתחם על שטח של כ-3.5 דונם, לאורך רחוב המלך ג'ורג' ובסמוך לגן העצמאות שהוא הפארק הציבורי הגדול במרכז העיר.

במתחם אושרה לפני כשש שנים תכנית לבית מלון הכולל 250 חדרים ובצמוד לו בניין מגורים הכולל 40 יחידות דיור. כן כולל המתחם שטחי מסחר, מסעדה, שטחים בזיקת הנאה לציבור ומבנה לשימור. המתחם ממוקם לאורך רחוב המלך ג'ורג', בו עתיד לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה. בימים אלו מצויה הבניה בעיצומה וניתן כבר לראות את שלד המבנה צומת מקומות החניון התת קרקעיות.

התכנית שהוחלט להפקידה כוללת תוספת של קומה לבית המלון, וזאת על מנת להוסיף לו לובי עסקים וחדר אוכל ייחודי מתוך מטרה לתת מענה לחתך לקוחות עסקיים בבית המלון.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי אמרה: "התכנית מהווה נדבך נוסף של לחיזוק המע"ר הראשי ורחוב קינג ג'ורג' שבו תעבור הרכבת הקלה לקו שאושר, תוך חיזוק המלונאות שכה חשובה לפיתוחה של העיר".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן