חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצב חירום בקהילה היהודית באומן עיר הקודש

הציון הקדוש של רבי נחמן באוקראינה נותר מיותם. השמיים נסגרו והקהילה היהודית מתמודדת עם עסקים נטושים וקשיים כלכליים לקראת חג הפסח. גיוס תרומות לטובת הקהילה יצא לדרך | מילן מועלם 


כמעט כולכם ביקרתם בשלב זה או אחר בציון רבי נחמן בעיר אומן באוקראינה. מי שהיה שם ממש לאחרונה ראה איך העיר מתפתחת ומתקדמת ,עסקים ומלונות חדשים נפתחים לטובת עשרות אלפי הישראלים שמגיעים לציון לאורך השנה.

אלא שבשבועיים האחרונים העיר נמצאת בקריסה. השמיים ננעלו ובודדים האמיצים שיוצאים מהארץ ומצליחים להגיע לרבי נחמן בתקופה זו, סביב משבר נגיף הקורונה.

הקהילה היהודית קרסה כלכלית והעסקים ננעלו. בתי מלון רבים כבר לא פעילים שכן אין תיירים ואין לקהילה היהודית שמונה מאות ישראלים איך להתקיים.

בשבוע הבא יחול יום הולדתו של רבי נחמן, א' בניסן, תקופה שאמורה הייתה להיות פעילה ותוססת באומן. אלפי גברים מגיעים מידי שנה ליום הולדתו של רבנו אך השנה ככל הנראה לא יהיו בציון אנשים שכן גם האוקראינים סגרו את השמיים לתושבי חוץ.

חג הפסח מתקרב וראשי הקהילה החלו לנסות לגייס כספים עבור כלל התושבים בה. מי שמעוניין לתרום כל סכום ובתמורה, שמו יוזכר בציון רבנו, מוזמן לתרום בקישור המצורף או לפנות לבירורים למספר 058-5220213.

https://www.matara.pro/nedarimplus/online/?mosad=7000392

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן