חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוק מחנה יהודה יסגר

ראש הממשלה החליט לסגור את השוק, יו"ר ועד סוחרי השוק: "סגר כלכלי על כל העסקים, מכה קשה ובלתי מתחשבת"


הלב הירושלמי, שוק מחנה יהודה, צפוי להיסגר ביום ראשון בהוראת ראש הממשלה ומשרד הבריאות.

סוחרי השוק התקוממו על ההחלטה שמשמעה מכת מוות לעסקים הקטנים ויו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן אמרה: ״שמעתי על כוונת הממשלה לסגור את שוק מחנה יהודה, וברצוני לומר לממשלה שמעשה זה פירושו סגר כלכלי על בעלי העסקים בשוק.

זו מכה קשה נוספת ובלתי מתחשבת בסוחרים שעובדים בתוך עסק שלא מקבל לתוכו קהל. מה ההבדל בין מוכר דגים, בשר או אוכל ביתי שעושה משלוחים או מוכר טייק אווי ופועל בשוק לבין בעל עסק שעושה את אותו הדבר ברחבי העיר?

מה גם שהסופרים ברחבי העיר צפופים הרבה יותר מהשוק, יש כאן מרחבים עצומים שמאפשרים לשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה, ניתן לאתר המון חלופות בטרם מקבלים החלטה שערורייתית שכזאת, דוגמת הצבת שומרים בכניסות לשוק.

טלי פרידמן, צילום חיים יוסף

 

הזוי שיש איפה ואיפה בין עסקים, ואם כבר יש, כל הסיבות מצביעות על כך ששוק מחנה יהודה אמור היה לקבל עדיפות על פני כל מקום אחר. במיוחד שהוא משמש 'עסק חיוני' לכל תושבי ירושלים והאזור.
על ממשלת ישראל להפנים את העובדה שבעלי העסקים בדרך הבטוחה לקריסה כלכלית".

עוד הוסיפה פרידמן:  " נלחמים יחד בנגיף הקורונה, אבל עושה רושם שמקבלי ההחלטות מסתכלים רק על היום ומחר במקום להסתכל כמה צעדים קדימה ולהבין שיש כאן בני אדם שבתי העסק שלהם ימותו בשל נגיף הקורונה ולא מהידבקות.

רדו ממגדל השן ובואו לדון איתנו בכל מהלך בטרם תקבלו החלטה. שתפו אותנו, כי השוק זה אנחנו! מדובר בשרותים חיוניים לכל עמך ירושלים ועם ישראל. על ממשלת ישראל מוטלת החובה לאתר נוסחה למי שעבורו כל יום בלי עבודה זהו סגר כלכלי ובריאותי כאחד.״

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן