חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאוחדת מציגה: רפואה היברידית ומרפאות לחולי קורונה

קופת חולים מאוחדת החלה בצעדים נרחבים למניעת התפשטות הקורונה בקרב מבוטחיה: תעמיד מרפאות ייחודיות לחולים ורפואה היברידית


על רקע המאבק העולמי והלאומי בישראל כנגד נגיף הקורונה, פועלת קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים מסביב לשעון בשיתוף משרד הבריאות ועיריית ירושלים על מנת למנוע את התפשטות הקורונה באזור ירושלים והסביבה ולהעניק למאות אלפי מבוטחיה את שירותי הרפואה המתקדמים והמקצועיים ביותר לצד דרכי התמודדות אפקטיביים כנגד הנגיף.

קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים, בראשותו של מנהל המחוז עופר משולם, הינה הקופה המובילה והגדולה בירושלים והסביבה עם למעלה מחצי מיליון מבוטחים ומעל ל-320 נקודות שירות הפרוסות ברחבי המחוז.

"אנו עדים לתופעה רפואית חסרת תקדים בהיקפה , שטרם נראתה כמותה לפחות במאה שנים האחרונות," אומר ד"ר מנחם ביתן, הרופא המחוזי של מאוחדת העומד בראש המערך הרפואי המטפל בקורונה מטעם הקופה.

" מדובר בנגיף חדש וקשה המדביק ומתפשט בצורה מהירה מאוד ופוגע בדרכי הנשימה ובריאות. קשה לגלות מההתחלה  מי נושא את הווירוס היות ואדם הנושא את ווירוס ללא סימנים אינו מודע לכך בשלב הראשוני , לבנתיים הוא מדביק את האחרים ורק לאחר מכן מתפרצים אצלו הסימנים . לכן יש חשיבות רבה לבידוד, הימנעות ממגע ומקרבת אנשים".

עופר משולם ,מנהל מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת

 

מאוחדת מעמידה לרשות מבוטחיה קשת רחבה של שירותי רפואה כנגד הקורונה. אחד הבולטים שבהם הוא הרפואה ההיברידית שהושקה בקופה רק לפני מספר חודשים  (ללא קשר לנגיף לקורונה) וכבר עכשיו מתבררת ככלי חדשני, מהפכני ויעיל במיוחד בהתמודדות כנגד הנגיף.  

המודל ההיברידי, אותו הביאה מאוחדת לעולם הרפואה הינו מודל המשלב בין רפואה דיגיטלית לרפואה הקונבנציונלית בקהילה. לצד הביקורים הרגילים במרפאות קופת חולים פיתחה מאוחדת את הביקורים הדיגיטליים באמצעות שיחת וידיאו בין המטופל לבין הרופא האישי שלו והכל דרך הנייד או המחשב האישי, מבלי לצאת מהבית או ממקום העבודה ולהגיע פיזית למרפאה. בימים אלו מקבלת הרפואה ההיברידית חשיבות עליונה כי מעבר לנוחות וקיצור התהליך הרפואי היא מונעת בעיקר מהמטופלים להסתובב ברחובות ולהגיע למרפאות ובכך להפחית את הסיכונים בהעברת הנגיף ובהתדבקות בו. 

בביקורים הדיגיטליים ינהל הרופא את הטיפול במטופל אותו הוא מכיר, מול התיק האישי שלו וזאת בכדי לשמור על הרצף הטיפולי ממש כמו ביקור רגיל במרפאה, מעקב רפואי צמוד ומתמשך וכן תקשורת יעילה וזמינה לשאלות המטופלים.   

ד"ר מנחם ביתן , הרופא המחוזי של מאוחדת

 

ד"ר ביתן הסביר על חשיבות הרפואה ההיברידית כנגד הנגיף :"בנושא הרפואה ההיברידית , מאוחדת הקדימה את זמנה ורואים את זה הלכה למעשה בהתמודדות מול הקורונה. היכולת להעניק טיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר דרך המערכות והאמצעים הדיגיטליים החדשניים שלנו בדיוק כמו במרפאה היא מהפכה של ממש ,במיוחד בימים אלו שבהם אנו רואים את החשיבות האסטרטגית ויוצאת הדופן של השירות. הרופא האישי של אותו מטופל העובד מול התיק הרפואי שלו יושב במרפאה או בביתו ומשם מתחבר לביקור רפואי דיגיטלי לאותו מטופל שנשאר גם הוא בבית. השירות קיבל לאחרונה קפיצה מטורפת, עם ביקוש אדיר הן מצד המבוטחים שלו והן מבחינת הרופאים והטיפול הפך לאפקטיבי ויעיל לכולם.      

אלו עוד צעדים מיוחדים נוקטת מאוחדת במחוז ירושלים ? 

"מאוחדת כמובילת הרפואה בירושלים שמה דגש מיוחד לאורך כל השנה על מתן שירותי רפואה מניעתית ואנו פועלים בתחום המניעתי במלוא המרץ גם בנושא הקורונה. כמו –כן אנו מקדמים באופן קבוע את מערך הרפואה הקהילתית ועל כן אנו עובדים סביב לשעון למתן שירותי רפואה בתוך הקהילה, מתוך מטרה להגיע לכל אזרח ואזרח במאבק מול הנגיף. לטובת זה גם הגברנו את רמת המיגון של כל הצוות הרופאים במחוז.

בנוסף, אנו צופים כי עם התפשטות הנגיף צפוי להיווצר עומס רב על בתי החולים בעיר ושיהיו חולים שיעברו לאשפוזים בבתים בגלל מחסור במקום ואנו כבר נערכים למצב זה. הקמנו יחידה מיוחדת לביקורי בית עבור חולי קורונה ברמה קלה יותר שמתאשפזים בבית. מדובר ברופאים ואחיות שיהיו עם ממגונים לחלוטין ויגיעו לטפל באותם חולים וכן חולים הנמצאים בבידוד בסביבה הביתית שלהם. כבר בתחילת השבוע התחלנו עם הביקורים הראשונים. כמו- כן אנו מכשירים מרפאות מיוחדות בירושלים שיעמדו אך ורק לחולי קורונה ולחולים הנמצאים שצריכים להיות בבידוד.

הצוותים הרופאים של אותן מרפאות ייעודיות כבר מוכנים , יש לנו את הציוד המיוחד ואנו נצא אל הדרך עם המרפאות הללו כבר בזמן הקרוב. בנוסף, אנו מקיימים שיתוף פעולה עם אגף הרווחה בעיריית ירושלים , עם צוות העובדים סוציאליים שלנו לעזרה לקשישים ועריריים ברחבי העיר".

מרפאת מאוחדת

 

אלו עצות חשובות אתה יכול להעניק לתושבי ירושלים והסביבה ? 

" בראש ובראשונה להקשיב וליישם את ההנחיות של משרד הבריאות. זה הדבר הכי חשוב לעת הזו. זה המקום גם להגיד שאפו גדול למשרד הבריאות שמוביל את כל המהלך בצורה ראויה ומקצועית מאוד. אחד המפתחות המרכזיות להצלחה בהתמודדות עם הקורונה הוא שיתוף הפעולה עם הציבור.

נצליח לעצור את הפשטות הנגיף אך ורק אם ניישם את ההוראות של משרד הבריאות. אסור לשבור את ההוראות הללו, בידוד זה בידוד, חייבים לתת יותר תשומת לב להתרחשויות בסביבה ולהיות יותר אחראיים וסבלניים. בסופו של דבר גם הנגיף  הזה יעבור. מצד שני , חשוב גם לשמור ככל הניתן על שגרת החיים. נגיף הקורונה לא יעזוב אותנו תוך יום יומיים ולכן חשוב שנערך לכך".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן