חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגבירים את בדיקות הקורונה והאכיפה בעיר

מתחם בדיקות קורונה של 'כללית' נפתח צמוד לשכונת מאה שערים, מתחם נוסף נפתח במזרח העיר. המשטרה מגבירה את האכיפה


לאחר מאמצים רבים של ראש העיר ירושלים, משה ליאון וממלאי מקומו לייזר ראוכברגר וצביקה כהן מול הנהלת קופ"ח כללית, נפתח היום מרכז לבדיקות קורונה סמוך לשכונת מאה שערים בבירה.המתחם יספק שירותים בעיברית וביידש.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "אני מודה להנהלת קופ"ח כללית על ההתגייסות המהירה והמענה המיידי, וקורא לכל תושבי שכונת מאה שערים להישמע להנחיות ולהיבדק במקרה הצורך. רק יחד ננצח את נגיף קורונה".

דוברות עיריית ירושלים

 

בנוסף, לבקשת ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוקם ביממה האחרונה מרכז בדיקות יעודי, 'דרייב-אין' לבדיקות קורונה, במזרח ירושלים.

ביצוע הבדיקות החל לפני זמן מה, והן נעשות עי מד"א בסיוע עיריית ירושלים. המטרה – לעשות כל מאמץ כדי להגביר את כמות הבדיקות גם במזרח העיר, ובכך לסייע בהדברת הקורונה.

דוברות עיריית ירושלים

 

ביצוע בדיקות לפי ההנחיות יאפשר לאבחן חולים, לסייע להם מוקדם ולהביא להחלמתם של רבים יותר. יש לציין כי תושבים שאין באפשרותם להגיע למתחם באופן עצמאי יקבלו סיוע של מד"א ועובדי הפיקוח העירוני של עיריית ירושלים.

בשעות הצהריים ביקר ראש העיר ירושלים, משה ליאון, במתחם וראה מקרוב את המתקן ותהליך הבדיקות.

לאחר הסיור אמר ליאון:'נעשה כל מאמץ לסייע לאנשי הרפואה לבצע את משימתם, לצמצם את ההידבקות בקורונה, ולבסוף להדבירה. אני מבקש מתושבי מזרח העיר לא להתבייש לבוא להיבדק. וכמובן לפעול עפ הנחיות משרד הבריאות'.

במקביל לבדיקות  האכיפה נמשכת 

 

משטרת ישראל מובילה בימים אלו את המאמץ לאכיפת התקנות לשעת חירום בהתאם למדיניות הממשלה בנוגע לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

לצד משימה מורכבת זו, ממשיכה המשטרה כל העת לשאת באחריות המוטלת עליה גם בשגרה, לשמירת הסדר הציבורי, אכיפת החוק ושמירה על בטחון הנפש והרכוש. פעילות המשטרה לפיקוח ואכיפה מתבצעת בכל רחבי הארץ מהיבשה, מהאוויר ומהים, במגוון אמצעים וכוחות שיטור ובסיוע של מאות חיילי צה"ל.

 

צילום: דוברות המשטרה 

 

עד כה נרשמו ע"י המשטרה 7,403 דו"חות, בחלוקה הבאה:

🔹הפרת חובת בידוד- 127 דו״חות.

🔹הפרת חובת בידוד- 127 דו״חות.

🔹הפרת חובת דיווח על בידוד למשרד הבריאות– 8 דו״חות.

🔹סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה – 393 דו"חות.

🔹הפעלת עסק\מקום בניגוד לתקנה 5(א) – 335 דו"חות.

🔹הפעלת חנות בדרך של פתיחה לציבור – 25 דו"חות.

🔹יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות – 5,226 דו"חות.

🔹שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר – 988 דו"חות.

🔹תפילה בניגוד לתקנות – 249 דו"חות.

🔹איסורים נוספים שנקבעו בתקנות – 52 דו"חות.

בתוך כך, מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-66,650 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בתי כנסת, בשווקים, במרכזי הקניות, פארקים, חופי ים וכיו"ב, כשמרבית בעלי העסקים והאזרחים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה 77 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות.

דוברות המשטרה

 

מהמשטרה נמסר:   "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף ככל שיידרש במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן