חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למעלה מאלף חולי קורונה בירושלים

מספר חולי הקורונה בעיר חצה הבוקר את האלף חולים. מניין החולים בישראל עומד על 7,030, מתוכם 95 מונשמים. חברי התעוררות פנו לשר הבריאות: "פונים אליכם בבקשה לשנות את שיטת הפעולה הנוכחית של משרד הבריאות בירושלים, כך שאותם צעדים אשר בוצעו בבני ברק יבוצעו גם בשכונות בירושלים" 


שיאנית: משרד הבריאות פרסם הבוקר שבישראל ישנם 7,030 חולי קורונה. מתוכם, 1,003 חולים בירושלים, מה שהופך את העיר לשיאנית בחולי קורונה בארץ.

מדובר בנתון מדאיג במיוחד, לאור העובדה שעוד אלפי תושבים שוהים בבידוד וחלקם ממתינים לתוצאות בדיקת קורונה.

חברי מועצת העיר מטעם התעוררות, שלחו אמש מכתב למשרד הבריאות בו ביקשו להטיל סגר גם על שכונות בעיר בהם התחלואה גבוהה, על מנת לעצור את התפשטות המגיפה.

"ראשית אנחנו מודים לכם על הפעילות המאומצת שלכם, של אנשי משרד הבריאות ושל ממשלת ישראל במהלך משבר הקורונה ומחזקים את ידיכם", כתבו חברי התעוררות לליצמן. 

דוברות המשטרה

 

צפינו בהצהרת ראש הממשלה מאמש על הצעדים אשר יש לעשות במקומות אשר התגלו כמוקדי התפרצות כמו בני ברק, לפיו "אנחנו מהדקים את הגבלות התנועה מבני ברק ואל בני ברק, כדי למנוע הדבקות. לפי נתוני משרד הבריאות אשר התפרסמו אמש וביום שישי האחרון, מספר החולים המאומתים בירושלים הינו 807, לעומת 352 לפני 5 ימים, קפיצה של פי 2.3. הבוקר מספר החולים בירושלים צמח כבר ל 916 חולים.(מדובר בנתון שנכון ליום חמישי).

"קצב הגידול בירושלים אינו רחוק מזה של בני ברק, אם מגמה זו תימשך אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עד ליל הסדר עם 2,400 חולים מאומתים בירושלים ואף הרבה יותר, אנחנו פונים אליכם בבקשה לשנות את שיטת הפעולה הנוכחית של משרד הבריאות בירושלים, כך שאותם צעדים אשר בוצעו בבני ברק יבוצעו גם בשכונות בירושלים בהן מספר החולים המאומתים גבוה במיוחד". 

עמוד הפייסבוק של עופר ברקוביץ

 

חברי התעוררות ביקשו להציג את הנתונים המאומתים על מספר החולים בכל שכונה וכך להבין היכן נמצאות השכונות הבעייתיות שעשויות להוות מוקד התפרצות גדול ולפעול כפי שפעלה המשטרה והממשלה בבני ברק.

בהתעוררות ביקשו "סגירת שכונות אלו ליוצאים ובאים.הקמת צוותים ייעודיים בשכונות אלו, אשר יחתרו לביצוע בדיקות וגילוי חולים.מערך יידוע חייבי בידוד עבור אוכלוסיות שאינן זמינות להודעות אס אם אס.הוצאת חייבים בבידוד למלונות בידוד, כדי להקל על המאמצים למניעת הדבקה ביתית ומשפחתית.שיח אינטנסיבי מול מובילי קהילות ואנשי דת בכדי להתאים פסקי הלכה והנחיות קהילתיות להנחיות משרד הבריאות".

חברי המועצה התייחסו גם לליל הסדר המתקרב וכתבו:  "חשוב לציין גם כי ערב חג הפסח הוא מועד בו יש לתת דגש ייחודי ומענים לאוכלוסיה הדתית והחרדית סביב מוקדי החיכוך הבאים:

שריפת חמץ – מניעת התקהלות, הוצאת פסק הלכה לפיו ביעור החמץ ייעשה באמצעי ביעור אחרים מאשר שריפה פומבית. 

הצטיידות לחג – הקהילה החרדית ורשתות השיווק הייעודיות לה אינם מורגלים בשירותי משלוחים, צפוי עומס רב ברשתות השיווק שיש לנהל במקרים כאלו. 

דוברות המשטרה

מניעת התקהלויות סביב הגעלת כלים וטבילת כלים חדשים לקראת חג הפסח. 

סיום מסכתות ותענית בכורות – נהוג להתכנס בערב החג בכדי לסיים מסכת ולא להתענות תענית בכורות, יש לפעול יחד עם ההנהגה הדתית למציאת פתרונות. 

בנוסף, יש לפעול ולאפיין לקראת חג  הרמאדן נקודות חיכוך דומות על פי מנהגי החג".

"במקרים בהם ייסגרו שכונות ליוצאים ובאים, יש למצוא פתרון מידי למחסור במזון שעלול להיווצר, ובפרט אוכל כשר ומותאם לחג הפסח הבעל"ט. יש לאשר באופן חריג, ובליווי משטרתי צמוד, הכנסת משאיות עם מצרכים לחג הפסח – ולבצע חלוקה מסודרת לפי רחובות ולפי בתים באופן שימנע התקהלויות".

עינב בר כהן, צילום: יח"צ

 

חברי התעוררות דורשים פעולה מהירה לאיתור מוקדים בעייתים וכתבו: "אין ספק כי בשלב הזה נדרשת עבודת ניתוח מהירה וקבלת החלטות מהירה. נדמה לנו כי עד כה פעולות משמעותיות שהיו יכולות להתבצע בעיר ולמנוע המשך הדבקה לא נעשו בעוצמה מספקת, ואנחנו קוראים ליישם את הבקשות במכתב זה באופן מידי ככל הניתן. אנחנו מציעים את עזרתנו לכל דבר ועניין". 

חברי המועצה ביקשו להדגיש כי אין מדובר בפניה נגד אוכלוסיה ספציפית וביקשו  להבהיר שמטרת פנייה זו אינה לפגוע או להאשים אוכלוסיה כזו או אחרת:"מרבית הציבור נשמע להוראות. מול שוליים קיצוניים והתנהגות שאינה בהתאם להגדרות משרד הבריאות צריך לפעול בנחישות. מטרת המסמך היא שינוי שיטת הפעולה הנוכחית של משרד הבריאות בירושלים ונקיטת צעדים שיקטינו פגיעות בנפש בקרב תושבי העיר וימנעו המשך הדבקה והתפשטות הקורונה ברחבי ירושלים. אנחנו כולנו ערבים זה לזה ויחד ננצח את משבר הקורונה".

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן