חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נפרדים מהראשון לציון

ראש העיר, רבנים, ארגוני חסד ופוליטיקאים סופדים לרב האהוב שנפטר הלילה מהקורונה

| מילן בן דוד- מועלם


ראש העיר ירושלים, משה ליאון על פטירתו של הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל:" הערב אנחנו נפרדים ביגון עמוק מזקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שהסתלק לבית עולמו.

הרב כיהן כראש מוסדות בנין אב ודבי אליהו בירושלים היה איש של חסד, איש של נתינה ורבות עוד יסופר על פועלו לטובת הציבור.

זכיתי להיכרות קרובה ומעמיקה עימו, להנות מעצותיו ולהתברך מפיו הקדוש פעמים רבות. אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו הרבים ולעולם היהודי כולו שנפרד מאחד מענקי הרוח שפעלו בקרבו שנים רבות.

העיר ירושלים בה פעל, למד וגידל את משפחתו תנציח את זכרו הגדול בתקופה הקרובה.דמותו המאירה, פסקיו, ומורשתו התורנית חקוקים בליבנו לעד".

השר אריה דרעי:  ‏"ברוך דיין האמת. מתאבל מרה על פטירת הרב הראשי, הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון. הרב בקשי דורון, היה תלמיד חכם ענק, מורה דרך לרבים בעם ישראל ופטירתו היא מכה גדולה. כאב גדול מאד, אבדה גדולה לעם ישראל.יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, נפתלי בנט: "הרה"ר לשעבר אליהו בקשי דורון היה איש חסד ונתינה, שפעל רבות לקירוב לבבות בעם ישראל. מוסדות בנין אב ודבי אליהו שהקים מסמלים את מורשתו, מורשת של אהבת העם והתורה".

 

יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א:"ניצחו אראלים את המצוקים ונשבע ארון הקודש.

ארגון זק"א, רבניו, מפקדיו ומתנדביו, אבלים מרה על פטירתו של מרן הראשון לציון ורבה הראשי של ישראל הגאון הרב אליהו בקשי דורון זיע"א, בתום מאבק עיקש בנגיף הקורונה.

מרן זיע"א ליווה את ארגון זק"א מתחילת דרכו ולאורך שנים. הוא שימש ככתובת לשאלות ההלכתיות הקשות של 'הצלת חיים' ו'כבוד המת' בתקופה הקשה של האינתיפאדה השניה בשנים 2001-2002. בהם נרצחו מעל אלף אזרחים בישראל.

בהמשך הוא עמד כארי בפרץ נגד המגמה של שריפת גופות בישראל רח"ל.משנתו ותורתו ילוו את הארגון ומתנדביו לאורך כל הדרך.יהי זכרו ברוך" .

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף :"עולם הרבנות התורה וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל. אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו, או לה לספינה שאבד קרבניטה, המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם, זך השכל והרעיון.

"זכינו להכירו עוד כאשר כיהן כראש הקיבוץ בישיבת פורת יוסף והרביץ תורה בתלמידים שהשתוקקו לקבל תורה מפיהו, שיעוריו בישיבה היו מלאים בפלפול חד, ובספריו הרבים חתר לשלב את השיטות, השיטה הליטאית בה למד בישיבת חברון, עם השיטה ההלכתית הספרדית כפי שלמד ממרן אאמו״ר זיע״א היה מפורסם בכוחא דהיתרא כפי מסורת גדולי ספרד ולאמיתה של תורה".

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן