חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פציעת הילדה במאה שערים: כל התגובות

המשטרה לא מתנצלת, ליצמן מגנה וברקוביץ קורא להידברות. אז מה קרה אתמול במאה שערים ואיך הגיבו בכירים בישראל על התקרית המזעזעת? | מילן בן דוד-מועלם


בבוקר שאחרי הפרות הסדר החמורות במאה שערים ופציעת הילדה בשכונה מרימון מגיעות התגובות למקרה.

אתמול בלילה, בסביבות השעה 22.00 פרצו מהומות בשכונה. עשרות תושבים יצאו למחאה ברחובות, הפרו את הסדר והשליכו ביצים ואבנים לעבר השוטרים. 12 מעורבים נעצרו והועברו לחקירה.

בין כל ההמולה, הילדה שלא הייתה מעורבת בהפרות הסדר נפצעה בפניה מרימון שהושלך לעברה ולעבר משפחתה ולמרות זאת, בתגובת המשטרה לא היה זכר להתנצלות על הפגיעה בילדה. מה שכן אמרו במשטרה שהצוות לא הבחין בילדה אלא שתיעוד ממצלמות האבטחה מראה שהילדה לא הייתה בעין הסערה כלל ועמדה בצד עם משפחתה המצומצמת.

תיעוד ממצלמות אבטחה בשכונה

 

ממשטרת ישראל נמסר:"בשעות הלילה החלה מחאה אלימה וקשה באזור מאה שעריים בה נטלו חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים.

השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה.

במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו 3 שוטרים שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי.במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום.

ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה ,את תקיפת השוטרים החמורה נגד אותם שוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

שר הבריאות יעקב ליצמן גינה את הפגיעה בילדה וגם את הפרות הסדר ותקיפת השוטרים: "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים אמש בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים. תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי.

על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסיה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שיגרה".

עמוד הפייסבוק של עופר ברקוביץ

 

חבר מועצת העיר ירושלים, יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ התייחס גם הוא לאירוע ואמר: "לא נקבל פגיעה בילדים בשכונות בירושלים. רימון הלם הוא כלי שצריך להשתמש בו במקרה קיצוני ביותר. אני הראשון לומר שצריך להפעיל יד קשה מול קיצוניים ואלימים, שתקפו שוטרים ואת כוחות הביטחון. מי שיצא כנגד הפגיעה במאלק בעיסוואיה צריך לצאת כנגד גם בפגיעה בילדה החרדית במאה שערים.

אני מצפה מראש עיריית ירושלים לכנס עוד היום את צמרת המשטרה וצמרת המנהיגות החרדית, כדי למצוא פתרונות לתמונות הקשות הן של תקיפת כוחות הביטחון והן של פגיעה בילדה חרדית ברימון הלם. זה הזמן לפעול ולמנוע התלקחות מיותרת."

חברת המועצה לורה ורטון כתבה הבוקר: "צר לי שהמשטרה נאלצה לפעול, שוב, נגד מפירי חוק שהתפרעו אתמול במאה שערים.צר לי על התושבים שומרי החוק בשכונה. צר לי על השוטרים שבאמצע מגפה נחשפים למי שאינו ממלא את הנחיותיו של משרד הבריאות.צר לי מאוד שילדה קטנה נפגעה מהפעילות.

רק מבקשת לגזור ולשמור את התגובות לפגיעה בילדים. אולי נזכיר לדוברים את אמירות אלו בפעם הבאה שהמשטרה נכנסת לעיסאוויה. לא זכור לי תגובות כאלה כאשר נפגעו ילדים פלסטינים חפים מפשע. ילדים הם ילדים הם ילדים".

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן