חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברקוביץ: "הצעתי לליאון לשתף פעולה"

יו"ר תנועת התעוררות בפוסט מסעיר בעקבות ההחלטה למנות את אריה קניג לסגן ראש העיר:" מנהיגות עירונית לוקה בחסר, מפנה את העורף למרבית הציבור בירושלים"


בישיבת המועצה שתתקיים בשבוע הבא, צפוי ראש העיר משה ליאון למנות את חבר המועצה אריה קניג לסגן ראש העיר. קניג לא יקבל שכר במהלך כהונתו אך עצם המינוי גרר עימו ביקורות מקיר לקיר. הערב מגיעה תגובתו של יו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ'.

חבר המועצה פרסם הערב פוסט בו הוא חושף שהציע לראש העיר לשתף פעולה בתחילת משבר הקורונה אך לא נענה בחיוב. עופר ברקוביץ מותח ביקורת חריפה וטוען:" ליאון מייצר קואליציה חד גונית". הפוסט המלא לפניכם ⏪⏪

" התעוררות הושיטה יד לליאון. לא פעם, לא פעמיים. מתוך אחריות לציבור הגדול ששלח אותנו.
אבל לליאון אין עניין בשיתופי פעולה למען ירושלים.
עכשיו הוא מתכוון למנות את אריה קינג לסגן ראש העירייה, בעודנו בתוך משבר הקורונה- ומפנה את העורף למרבית הציבור בירושלים.

פנינו לליאון בתחילת הדרך לאחר הבחירות. הצענו שיתוף ממלכתי רחב למען ירושלים, כדי שאפשר יהיה לקדם אינטרסים רחבים של כלל התושבים בעיר. היינו מוכנים לפשרות.

בשלב מסוים הבנו. ראש העירייה איננו מעוניין לראות את תנועת התעוררות, התנועה הציונית הגדולה בעיר ובמדינה (ברמה המקומית) שותפה. החלטנו למלא את תפקידנו הדמוקרטי, כאופוזיציה נחושה ואחראית, בהתנדבות.

בתחילת משבר הקורונה הרמתי שוב טלפון לליאון. הצעתי שוב שיתוף פעולה מלא לאור המצב. במתנדבים, במאבק למען העסקים, בניהול המהלכים מול ארגוני החברה האזרחית המסייעים ועוד. אפילו בתוך המשבר הבריאותי והכלכלי האדיר הזה, ליאון סירב לשיתוף פעולה. גם אנשי ציבור שונים שניסו לחבר ופנו נתקלו באותה תשובה.

בימים שבהם מוקמת ממשלת חירום, בימים של משבר כלכלי אדיר ומעל למליון מובטלים, שהעצמאיים קורסים, העיר הענייה ביותר בישראל, הייתי מצפה לראות את ליאון מנסה לאחד שורות, ולייצר חזית רחבה, ממלכתית, כפי שנהג ברקת למשל בקדנציות שלו עם הסיעות החרדיות, כפי שעושים נתניהו וגנץ, כדי לטפל באתגרים הכלכליים האדירים שלפנינו.

ליאון מנסה לפעול במשבר, אבל בעיני המנהיגות העירונית לוקה בחסר . הייתי מצפה לדוגמא אישית וקיצוץ בשכרו ובשכר הסגנים, ובשכר הבכירים בעירייה וגם כדי לחסוך כל שקל למי שזקוק לכסף. הייתי מצפה לראות מאבק נחוש וחריף למען העסקים והעצמאיים שקורסים לנגד עינינו. הייתי מצפה לראות יוזמה ונחישות. אסטרטגיית יציאה. תוכניות. לצערי אינני רואה את זה.

עמוד הפייסבוק של עופר ברקוביץ'

 

הייתי מצפה לראות פחות התעסקות בהקלטת שירים במנופים ובזיקוקי דינור (יש לציין שראש העיר הודיע על ביטול מופע הזיקוקים מ. מ) , ויותר התעסקות בחלוקת המזון לנזקקים, בפעולות נחושות בשכונות שהן מוקדי תחלואה.

ומה ליאון בוחר לעשות בהיבט הפוליטי? בהחלטתו למנות קינג לסגן עם לשכה והוצאות (קינג ימשיך לקבל משכורת מעבודה אחרת) הוא מייצר קואליציה חד גונית. חרדית וחרד"לית בלבד. אני אוהב את החרדים וגם את החרד"לים. הם חלק חשוב בירושלים. אבל ירושלים רחבה יותר וחשובה יותר ממגזר כזה או אחר. אי אפשר לתת מקום ותפקידי הובלה רק למגזר אחד.
ליאון, בשל שיקולים פוליטיים צרים, פוגע בציבור הציוני, ומפנה עורף לרוב הציבור בירושלים.

נמשיך לפעול למענכם בכל הכוח. בהתנדבות מלאה. עם צי של 2000 מתנדבים. במדיניות. בחברתי. בסיוע לחלשים. מול הממשלה. בעירייה. בשטח. בחיזוקה של ירושלים. שבוע טוב".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן