חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים תפתח מרכז סיוע חדש לבעלי עסקים שנפגעו בתקופת הקורונה

המרכז החדש יספק שירותי לווי, ייעוץ ותמיכה, ללא בירוקרטיה וייתן פתרונות במקום. שר ירושלים ומורשת: "נמשיך לפעול ולסייע לעיר בכל הכלים העומדים לרשותנו לצלוח גם את המשבר הכלכלי הנוכחי". ראש העיר ירושלים: "העסקים הם המנוף הכלכלי של העיר והלב הפועם בה"


מרכז סיוע לבעלי עסקים שנפגעו בתקופת הקורונה נפתח היום (ג') במתחם התחנה בירושלים. המרכז ייתן מענה לכל בעלי העסקים בעיר, ללא קשר למחזור המכירות שלהם, והוקם כיוזמה משותפת של משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

המרכז החדש יהיה פתוח לציבור הרחב בימים א'-ה' בין השעות 9:00-16:00 בכפוף לתו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות.

הייעוץ במרכז יהיה טלפוני ופיזי ובמגוון רחב של נושאים כגון: רישוי עסקים, פתיחת מסעדות, הנחות והחזרים בתשלומי הארנונה, סיוע  מול העירייה ועוד. בנוסף יינתן ליווי של רואי חשבון שיסייעו בקבלת הטבות והקלות מול מס הכנסה וכן מרכז לטיפוח יזמות שיתן ייעוץ עסקי בחינם וליווי לקבלת הלוואה בערבות מדינה.

הטקס היום. צילום: דוברות העירייה

 

שר ירושלים והמורשת ח"כ זאב אלקין: "משבר הקורנה הביא איתו פגיעה קשה בעסקים בירושלים ופגיעה קשה בכלכלה של העיר. מרכז הסיוע יפרוס לעסקים בעיר את מפת הזכויות שלהם  ובכך יסייע להם גם לקבל החזרים שמגיעים להם וגם יתן להם כלים לעבור את המשבר הכלכלי. כפי שפעלנו להביא לשולחן הממשלה את זעקת העסקים הירושלמים במשברים כלכלים אחרים, כפי שהיה באינתיפאדת הסכינים ב2015, אנחנו במשרד ירושלים נמשיך לפעול ולסייע לעיר בכל הכלים העומדים לרשותנו לצלוח גם את המשבר הכלכלי הנוכחי".

ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון: "העסקים בירושלים הם המנוף הכלכלי של העיר והלב הפועם בה. השבועות האחרונים היו מאד מאתגרים לכולנו, ובמיוחד לעסקים. כעת הזמן לחזרה מסוימת לשגרה, ולכן, הנחתי על הקמת 'מרכז עסקים', אשר יסייע לנו להכיר ולהבין את הסיוע אשר הממשלה מעניקה לעסקים. מדובר ב'מרכז העסקים', הראשון שהוקם במגזר העסקי כולו, אשר יסייע לכל בעל עסק שיבקש, בדרכי ההגשה של הנדרש לרשויות הרלוונטיות, כדי להקל על התהליך. אנו כאן בשבילכם תמיד".

זאב אלקין ומשה ליאון. צילום: דוברות העירייה

 

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק העסקים, יהודה בן יוסף: "עיריית ירושלים חלוצה בפרויקטים לבעלי העסקים, הקמת מרכז סיוע ועזרה למיצוי זכויות בעלי העסקים והסוחרי ירושלים  בא על מנת  למצות את המגיע להם בתוך סבך הבירוקרטיה ולהנגיש עבורם את הסיוע הן מהמדינה והן מהבנקים והן מהעירייה  מרכז ייחודי זה במתחם הרכבת  ממחיש את העשייה שלנו למען כלכלת בירת ישראל ,אנו נפעל בכל דרך אפשרית להחזיר את כלכלת העיר למסלול  החיים הנורמלי".

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: "העוגן המרכזי של ירושלים הוא בתמהיל החברות העסקיות המגוון שקיים בה. עשרות אלפי עסקים רשומים בירושלים והצורך במרכז אחד-כולל שנותן סיוע וגיבוי אל מול ההשלכות הכלכליות שעימם בעלי עסקים מתמודדים הינו חיוני ודחוף. אני בטוח שבכוחות משותפים נצליח לעבור את המשבר וליצור את השיקום הנדרש לעיר".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן