חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך העבירו חובבי הכושר את תקופת הקורונה?

סקר חדש באוני' העברית: 55% עלו במשקל בזמן הקורונה, 60% התאמנו ברשת החברתית: "המשמעות של ירידה בפעילות גופנית כתוצאה מהגבלות התנועה של הקורונה עלולה להיות קטלנית יותר מהקורונה"


סקר חדש שנערך על ידי הפיזיולוג ד"ר חורש דור-חיים, שמנהל את מרכז o2 אגף אד"מ לקידום בריאות ורפואת ספורט באוניברסיטה העברית בירושלים, בדק את הרגלי האימונים והתזונה של 1,200 נבדקים בתקופת הקורונה, שנוהגים להתאמן במסגרת חוגים, חדר כושר, אימון אישי או כל פעילות ספורט מאורגנת בימי השגרה.

ממצאי הסקר הציגו תמונה מדאיגה, לפיה 70% מהישראלים שהיו רגילים להתאמן בצורה סדירה התאמנו פחות מהרגיל בתקופת הסגר והמגבלות על התנועה (מהם 48% פחות התאמנו בצורה משמעותית).

בנוסף, רק 15% מהציבור ניצלו את הבידוד בבית כדי להגביר את כמות האימונים שלהם. התוצאה הישירה של ההפחתה באימונים הייתה עלייה במשקל – 55% מהנשאלים דיווחו שעלו במשקל, 45% לא עלו או אף ירדו. מחצית מהנשאלים עלו ביותר מ-2 ק"ג כשהעלייה הממוצעת בתקופה זו עמדה על 1.2 ק"ג. עוד עלה מהממצאים כי מי שהקפיד על ארבעה אימונים בשבוע לא עלה כלל במשקל, ומי שהתאמן פעמיים בשבוע פחות עלה במשקל.

ד"ר דור חיים מהאוניברסיטה העברית

 

ומה עשו הישראלים בזמן שחדרי הכושר לא היו פעילים? כ-60% השתמשו במדיה דיגיטלית לצורך אימוניהם הספורטיביים, 22% לא השתמשו כלל באמצעים דיגיטליים, ו-21% ניסו להיעזר באימון באמצעים דיגיטליים אך התייאשו ופרשו.

24% מהמתאמנים נעזרו באימונים באפליקציית זום, 16% בסרטונים בטלוויזיה או ברשת, 5% באפליקציית כושר ו-12% ניסו את כולם או רובם.

לגבי החזרה לאימונים בתקופה הקרובה, במהלך החזרה לשגרה – 90% ענו שישובו לאימוניהם, 5% ציינו שהם טרם החליטו ו-5% אמרו שהם מפחדים מנגיף הקורונה והתפשטותו ולא מתכוונים לחזור בשלב זה לאימונים. עוד נמצא שאנשים עם מחלות רקע ובגיל מבוגר דווקא לא הביעו יותר חששות מאשר מתאמנים צעירים.

 

ד"ר דור-חיים ביקש לבחון נתונים נוספים על מתאמנים ואימונים מרחבי העולם, ולצורך כך נעזר בנתוני צמידי הכושר של חברת "פיט ביט" שמודדים צעדים. על פי הנתונים שהתקבלו בספרד הפחית הציבור את מספר הצעדים היומי ב-38%, בצפון אמריקה, שם ההגבלות היו פחות חמורות, מספר הצעדים היה נמוך ב-15%, ובישראל ההגבלות גרמו להפחתה של 24% במספר הצעדים היומי. במילים אחרות, העולם פחות התאמן במהלך משבר הקורונה.

תוצאות הסקר הסעירו את ד"ר דור-חיים, שקבע כי "המשמעות של ירידה בפעילות גופנית כתוצאה מהגבלות התנועה של הקורונה עלולה להיות קטלנית יותר מהקורונה. בריאותם של מיליוני אנשים בעולם נפגעה, יש עלייה בהשמנה בקרב ילדים, מבוגרים יסבלו מהידרדרות בריאותית, וקשישים יסבלו מאובדן מסת שריר עד כדי נזק בלתי הפיך".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן