חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברוגע, בעדינות

בעוד שבני גנץ חלם על ממשלה חילונית לצד יאיר לפיד ואביגדור ליברמן חשב שבלעדיו לא תקום ממשלה, המפלגות החרדיות פעלו בשקט והצליחו לפרק את המפלגות שהיו נגד נתניהו. ביום ראשון, ליברמן יביט מכסאו באופוזיציה יחד עם לפיד, בממשלה של נתניהו, אותו כינו בשלל שמות גנאי, מושבעת ורחבה מתמיד/ דעה ▪️ מילן בן דוד-מועלם


קמפיינים מטונפים ומזוהמים בהרבה מאוד רפש רצו בישראל בשנה וחצי האחרונות. בני גנץ ויאיר לפיד נגד בנימין נתניהו ולצידם רמטכלים שהפכו את עורם ובראשם בוגי יעלון שעזב את הליכוד ונעל את עצמו מחוץ לדלת וטוב שכך, אחרת איך היינו יודעים מי הוא באמת.

אביגדור ליברמן שהיה פעם חברו הקרוב של ראש הממשלה, הפך את עורו והפך לאויב מושבע של נתניהו והמפלגות החרדיות.

ליברמן החליט שלא תקום כאן ממשלה יהודית למהדרין והודיע שילחם בכל כוחו כדי לשנות את חוק הגיוס ומימון הישיבות והכוללים. ליברמן חלם על מהפך ומדינה ליברלית. עבורו, חופש הבחירה הקיים כבר עכשיו לכל אזרח באשר הוא בישראל, לא מספיק דיו ופרויקט חייו היה כפשוטו להפוך את ישראל למדינה ללא דת. רק חופש.

אחרי כשלון חרוץ בתור שר ביטחון שידע רק לדבר ומיעט לבצע, ליברמן החליט שפניו גבוה יותר. הוא חשב שיוכל להצטרף לממשלה בראשות גנץ- לפיד ולהפוך את מדינת היהודים למקום מופקר. ליברמן לא כיבד את השבת ולא את הקב"ה, אף על פי שילדיו של שר הביטחון לשעבר מנהלים אורח חיים דתי.

ליברמן בעט בכל מה שמקדש את היהדות ורצה לראות תחבורה ציבורית בשבת, מרכזי קניות פתוחים, גיוס לומדי תורה שחשובים למדינה לא פחות מצה"ל ואף ניסה עודד חילולי שבת בחסות הממשלה במגוון דרכים. ליברמן פשוט ניסה לשנות סדרי עולם. או לפחות סדרי מדינה יהודית.

ביום ראשון, בשעה 13.00, תושבע הממשלה החדשה וליברמן יאלץ לצפות בה מכסא האופוזיציה. המבט יהיה ממורמר ומתוסכל, ובעיקר כלא מאמין שעל אף שהוביל את ישראל ביהירות לסבב בחירות שלישי במחשבה שהוא זה שיקבע את הטון, לנתניהו הייתה תכנית אחרת, תוכנית מוצלחת.

ובוגי, אוי בוגי. רמטכ"ל שמכר את נשמתו לאויב. רמטכ"ל שישב באותו שולחן עם תומכי מחבלים והעיקר, שביבי נתניהו לא יהיה ראש ממשלה. רמטכ"ל שניהל מערכות שעל עוצמתן ויעילותן ניתן להתווכח, ולא מיצמץ להתיישב בשולחן הדיונים על הרכבת ממשלה עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת. אוי לבושה שנותרת איתה בוגי.

לצידך בוגי, הדובדבן שבקצפת, יאיר לפיד. שידע לעשות הכל מלבד להיות פוליטיקאי. הוא היה דובר טוב, דובר של עצמו בעיקר. ליאיר לפיד לא הייתה דרך ולא היה חזון. הייתה לו מטרה אחת והיא לזרוק את נתניהו מהשלטון וצר לי יאיר, נכשלת בגדול. זאת לא הדרך להגיע לצמרת. מקסימום לתפקיד יו"ר האופוזיציה. מקווה שתתרגל.

ולסיום, בני גנץ. מודה שלא הייתי בחוג המעריצים שלך. היו ימים שהיכולות הפוליטיות שלך והדאגה שלך לישראל היו מוטלות בספק, לפחות בעיניי. אני חייבת לסכם ולומר שמבחינתי, הפכת למנהיג גדול, אחרי שמנעת בחירות נוספות ושמת את טובת הכלל לפני טובתך האישית. שיחקת אותה בני. בהצלחה!

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן